سه‌شنبه ۲۵ مهر ۱۳۹۱ - ۱۰:۴۵
تشکیل دبيرخانه دايمي براي حضور در نمايشگاه‌هاي خارج از كشور

سرپرست معاونت امور فرهنگي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي در جلسه شوراي مديران معاونت امور فرهنگي با تاكيد بر داشتن برنامه و بهره‌برداري از فرصت‌هاي موجود، از تشكيل دبيرخانه ضروري دايمي براي حضور در نمايشگاه‌هاي كتاب خارج از كشور خبر داد.-

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) به نقل از روابط عمومی معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، علی اسماعیلی هدف از تشكيل اين دبيرخانه را برنامه‌ريزي درست، حضور افراد كارآمد و متخصص، بهره‌برداري از فرصت‌ها، آناليز كردن نمايشگاه‌هاي بين‌المللي از نظر جايگاه و اعتبار، تحليل ظرفيت‌هاي موجود نمايشگاهي، نحوه‌ بهره‌برداري ايران از اين نمايشگاه‌ها اعلام کرد.

وی اظهار کرد: حضور يكپارچه و هدفمند، برقراري ارتباط و تعاملي دوسويه با ناشران بين‌المللي و خارجي و داشتن دستاوردهاي ارزشمند براي نظام مقدس جمهوري اسلامي ايران از دیگر اهداف راه‌اندازی دبيرخانه دايمي براي حضور در نمايشگاه‌هاي خارج از كشور است.

سرپرست معاونت امور فرهنگي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي افزود: به‌یقین تشكيل دبيرخانه دايمي مي‌تواند نسبت به حضور يكپارچه و مقتدرانه در نمايشگاه‌هاي كتاب خارج از كشور و ايجاد تعامل‌های كاري حوزه نشر موثر واقع شود.
 
اسماعيلي هدف از شركت در نمايشگاه‌هاي خارج از مرز ايران را نشان دادن توان كشور در عرصه نشر دانست و گفت: ايران ظرفيت بالايي در حوزه نشر دارد و نمايشگاه‌هاي بين‌المللي محل عرضه انديشه است. ما بايد با برنامه‌ريزي مناسب و هدفمند نسبت به عرضه انديشه ناب اسلامي به جهانيان اقدام كنيم. 

وي جهان را تشنه معارف اسلامي دانست و گفت: بهترين فرصت براي نشان دادن ديدگاه‌هاي دين مبين اسلام حضور جدي در نمايشگاه‌هاي فرهنگي خارج از كشور است.

سرپرست معاونت امور فرهنگي تقويت بخش خصوصي و بدنه نشر براي حضور در نمايشگاه‌هاي كتاب در خارج از مرزهاي ايران را يكي از برنامه‌هاي معاونت متبوعش در حوزه بين‌الملل عنوان كرد و گفت: دبيرخانه دايمي با همين هدف و برنامه‌ريزي بلندمدت براي حضور مقتدرانه تشكيل خواهد شد. 

اسماعيلي در پايان گفت: جلسه ارزیابي وضعيت حضور ايران در نمايشگاه بين‌المللي كتاب فرانكفورت با حضور مديران معاونت و كارشناس‌های حوزه نشر به‌زودي برگزار خواهد شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها