چهارشنبه ۱۲ مهر ۱۳۹۱ - ۱۰:۳۰
معرفی تازه‌های کتاب در شبکه «جهان‌بین» چهارمحال و بختیاری

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان چهارمحال و بختیاری از دیدار با مدیرکل صدا و سیمای استان خبر داد و گفت: قرار است شبکه استانی جهان‌بین، مجموعه‌ای از برنامه‌های متنوع کتابی را در قالب‌های مستند، فیلم، خبر و ... اطلاع‌رسانی کند.-

بهروز صادقی در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، اظهار کرد: این دیدار با توجه به ضرورت حضور دستگاه‌های فرهنگی برای ترویج کتابخوانی و افزایش سرانه مطالعه در میان مردم انجام شد.

وی افزود: مدیرکل صدا و سیمای استان نیز طبق منویات مقام معظم رهبری، حمایت از برنامه‌های کتاب و کتابخوانی را یکی از اولویت‌های این نهاد قرار داده است.

صادقی با بیان این‌که قرار است در آینده‌ای نزدیک برنامه‌های متنوعی در همکاری با صدا و سیما تهیه و تولید شود، گفت: برنامه‌هایی مانند 90 ثانیه با کتاب، معرفی تازه‌های کتاب، معرفی کتابخانه‌های استان و خدمات آن‌ها، معرفی شبکه‌های مجازی کتابخوانی، مسابقات کتابخوانی و فرهنگی، از جمله این برنامه‌ها به شمار می‌آیند.

وی اظهار کرد: همچنین قرار شد در یکی از کتابخانه‌های شهرکرد نیز به صورت زنده برنامه‌های متنوع کتابی تولید شود.

به گفته صادقی، قرار است این سازمان با همکاری اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان متناسب با نیازسنجی‌های انجام شده، کتاب‌های مورد نیاز قشرهای مختلف را در برنامه‌های متفاوت صدا و سیما معرفی کند.

وی گفت: راه‌اندازی بخش تخصصی کتاب‌های رسانه‌ای و صدا و سیما نیز یکی دیگر از اقدامات اداره کل کتابخانه‌ها برای تامین کتاب‌های مورد نیاز دست‌اندرکاران و علاقه‌مندان این حوزه است. 

اکنون در استان چهار محال و بختیاری 34 باب کتابخانه نهادی و 34 باب کتابخانه مشارکتی فعالند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط