سه‌شنبه ۱۴ شهریور ۱۳۹۱ - ۱۱:۱۰
کتابخانه عمومی شماره یک کامیاران فک پلمپ شد

کتابخانه عمومی شماره یک شهرستان کامیاران در استان کردستان پس از گذشت ۱۸ ماه، بالاخره با حکم دادگستری این شهرستان فک پلمپ شد.-

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) به نقل از روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی کردستان، مسوول اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان کامیاران در مراسم فک پلمپ این کتابخانه که با حضور مسوولان استان و شهرستان و همچنین نماینده مردم شهرستان‌های سنندج، کامیاران و دیواندره برگزار شد، اظهار کرد: متاسفانه حکم قلع و قمع کتابخانه عمومی شماره یک این شهرستان از سه سال پیش به مرحله اجرا درآمده بود که در ‌‌نهایت اسفند ماه سال ۸۹ منجر به پلمپ آن شد.

جلال ابراهیمی با اشاره به برگزاری جلسات متعددد با مسوولان استان و شهرستان و همچنین نمایندگان مجلس و نماینده ولی فقیه در استان برای حل مشکل موجود، عنوان کرد: از زمان پلمپ کتابخانه در راستای راه‌اندازی و آغاز فعالیت این مکان فرهنگی و خدمت‌رسانی دوباره به مردم اقدامات متعددی صورت گرفته است.

وی با قدردانی از مساعدت‌های فرماندار شهرستان کامیاران در حمایت قاطع از کتابخانه‌های عمومی، اضافه کرد: در حکمی که دادگستری کردستان صادر کرده است، قرار شده که مبلغ سه میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال به مالکان زمین پرداخت شود که فرمانداری پرداخت سه میلیارد ریال از کل مبلغ مذکور را از اعتبارات شهرستان تقبل کرده است.

ابراهیمی ادامه داد: همچنین مالکان از دریافت مبلغ ۳۰۰ میلیون ریال از کل مبلغ برای کمک به توسعه فعالیت‌های این کتابخانه عمومی صرف نظر کرده‌اند که قابل تجلیل است.

وی با اشاره به حمایت‌های رییس کل دادگستری استان کردستان از کتابخانه‌های عمومی گفت: در جلسه‌ای که مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان با این مقام مسوول برای حل مشکل کتابخانه شماره یک کامیاران داشت، وی حل این مساله را از اولویت‌های دادگستری کردستان ذکر کرد و همین امر تاثیر به سزایی در بازگشایی کتابخانه داشت. 

ابراهیمی در پایان گفت: کتابخانه شماره یک فعالیت‌های خود را بی‌درنگ آغاز می‌کند و علاقه‌مندان می‌توانند برای عضویت در این کتابخانه اقدام کنند.

با راه‌اندازی دوباره این کتابخانه‌، تعداد کتابخانه‌های عمومی نهادی فعال در این شهرستان به چهار باب رسید.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط