سه‌شنبه ۳۱ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۱:۵۷
اکوادور میهمان افتخاری نمایشگاه سانتیاگو شد

امسال اکوادور میهمان افتخاری سی و دومین نمایشگاه کتاب شیلی خواهد بود که از 25 اکتبر تا 11 نوامبر (4 تا 21 آبان) در سانتیاگو برگزار می‌شود.-

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) به نقل از پرنسا لاتینا، «اریکا سیلوا» وزیر فرهنگ اکوادور و «آرتورو اینفانته» دبیر اتاق کتاب شیلی این خبر را پس از یک دیدار در شیلی اعلام کردند. 

«سیلوا» این اتفاق را فرصتی مناسب برای اکوادور به منظور معرفی فرهنگ و ادبیات این کشور دانست و با ذکر خلاصه‌ای از فعالیت‌های درنظر گرفته شده برای این رویداد فرهنگی گفت: تلاش می‌کنیم در این رویداد فرهنگی، کتاب‌هایی در تمام زمینه‌ها ارایه دهیم و مطمئنا از معرفی آشپزی، صنعت توریسم و اکولوژی کشورمان نیز غافل نخواهیم بود. 

وزیر فرهنگ اکووادور عنوان میهمان افتخاری این کشور را گامی بزرگ برای ایجاد رابطه‌ای نزدیک‌تر از نظر معنوی بین دو کشور و هنرمندان آن خواند.
 
علاوه بر این در ماه سپتامبر قرار است یک هیات اکوادوری از شیلی بازدید کند تا جزییات برنامه این نمایشگاه را اجرا و برنامه و نقشه فرهنگی خود را برای این رویداد بزرگ فرهنگی تکمیل کنند. 

سال گذشته این نمایشگاه در ایستگاه قطار ماپوچو که تغییرکاربری داده و محل دایمی نمایشگاه‌ها شده است، برگزار شد و بیش از 400 نویسنده در کنفرانس‌ها، میزگردها، کنسرت و مراسم رونمایی کتاب‌ها شرکت کردند. یکی از نکات قابل توجه نمایشگاه سال گذشته، گفت و گو درباره ادبیات آمریکای لاتین بود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها