چهارشنبه ۲۸ تیر ۱۳۹۱ - ۱۰:۱۰
نخستین مجموعه شعر پروین سلاجقه به چاپ مي‌رسد

نخستین مجموعه شعر پروین سلاجقه با عنوان «به مردن عادت نمی‌کنم» به زودي از سوی نشر مروارید منتشر و راهی بازار کتاب می‌شود. شعرهای این دفتر در قالب سپید سروده شده‌اند.-

سلاجقه درباره این مجموعه شعر به خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، گفت: دفتر شعر «به مردن عادت نمی‌کنم» در برگیرنده حدود 29 قطعه شعر سپید است که طی هفت یا هشت سال گذشته سروده شده‌اند.

وی درباره مضمون و موضوع این سروده‌ها توضیح داد: به‌طور کلی موضوع این شعرها مسایل و مضامین عاطفی و تاحدودی اجتماعی هستند، البته می‌توان گفت در این سروده‌ها با نگاهی فلسفی به انسان امروز و مسایل تاریخی و اجتماعی پرداخته‌ام.

این پژوهشگر ادامه داد: این دفتر گزیده‌ای از کارهای من طی هشت سال گذشته به حساب می‌آید. برهمین اساس در گزینش شعرها سعی کرده‌ام سروده‌هایی را انتخاب کنم که از نظر موضوعی یک‌دست‌ و نزدیک به هم باشند.

وی در پایان یادآور شد: تصمیم ویژه‌ای برای چاپ یک مجموعه شعر نداشته‌ام، همیشه حدود 80 تا 90 درصد تسلیم خلق اثر در لحظه می‌شوم. گاه این خلق در قالب داستان یا رمان صورت می‌گیرد و گاه در قالب شعر است. برهمین اساس گزیده‌ای از لحظه‌هایی را که احساساتم در قالب شعر بیان شده‌اند در این کتاب آورده‌ام. 

پروین سلاجقه متولد 1 اردیبهشت 1340 در كرمان است.

از جمله آثار او می‌توان به كتاب‌های «امیرزاده‌ كاشی‌ها» (نقد اشعار شاملو)، «از این باغ شرقی» (نظریه‌های نقد شعر كودک و نوجوان)، «صدای خط خوردن مشق» (بررسی ساختار و تاویل آثار هوشنگ مرادی كرمانی)، «در آمدی بر زیبایی‌شناسی شعر» (در زمینه معانی و بیان)، «قصه تالاب» (داستان برای كودكان و نوجوانان)، «بنفشه كوچولو» داستان برای كودكان و نوجوانان و «دنیای قشنگ پوپو» (داستان برای كودكان و نوجوانان) اشاره کرد.

«به مردن عادت نمی‌کنم» در 72 صفحه از سوی نشر مروارید در دست انتشار است و تا یک ماه دیگر راهی بازار کتاب می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط