شنبه ۲۴ تیر ۱۳۹۱ - ۱۱:۰۰
كتابفروشي‌ تخصصي مي‌خواهيم، نه فروشگاه لوازم التحرير

مدير كتابفروشي معلم شهرستان سلماس استان آذربایجان غربی با ابراز نارضايتي از کمبود كتابفروشي‌ تخصصي در اين شهرستان، گفت: اكنون كتابفروشي‌هاي سلماس بیشتر فروشگاه لوازم التحريرند تا مكاني براي عرضه كتاب.-

ناصر اصلاني درگفت‌وگو با خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، اظهار کرد:  تاسيس کتابفروشي‌هاي تخصصي براي تامين نياز‌هاي مطالعاتي مردم ضروري است.

اصلاني گفت: هفت سال پيش براي دريافت طرح وام كم‌بهره اتحاديه كتابفروشان شهرستان سلماس با سقف 50 تا 100 ميليون تومان از سوي مجمع امور صنفی ثبت‌نام كردم اما اعلام شد كه اين وام به واحد‌های توليدي مانند انتشارات تعلق مي‌گيرد، در حالي كه كتابفروشي‌ها جزو توزيع كنندگانند.

وي همچنین با اشاره به فروش بالاي كتاب‌هاي شعر و رمان در شهرستان سلماس افزود: كتاب‌‌‌‌های شعر و رمان با زبان تركي بيشترين خريدار را در سطح شهرستان سلماس دارند و فقط كتابفروشي معلم در سلماس كتاب را هم به زبان تركي و هم به زبان فارسي به فروش مي‌رساند.

 مدير كتابفروشي معلم با بيان اين‌كه پخش سريال «شهريار» از شبكه سوم سيما موجب شد تا ديوان اين شاعر ترك‌زبان فروش بسيار بالاي پيدا كند، اظهار کرد: همچنين كتاب‌هاي شعر«باياتي» شامل اشعار فولكلور شاعران ترك‌زبان از دوره‌هاي پيشين، فروش بالايي در این شهرستان دارد.

اصلاني گفت: قيمت كتاب با توجه به سطح درآمد متوسط مردم در این شهرستان بالاست. 

وی با اشاره به كاهش خريد كتاب‌هاي عمومي در فصل امتحانات و افزايش خريد كتاب‌هاي آموزشي عنوان كرد: كتاب با مخاطبان دائمي و مقطعي رو‌به‌رو است و اوج فروش كتاب در ايام تابستان شكل مي‌گيرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط