شنبه ۱۷ تیر ۱۳۹۱ - ۱۶:۰۰
فرانسه میزبان «سرزمین نیلوفرها»ی ایرانی شد

ترجمه فرانسوی کتاب «سرزمین نیلوفر‌ها» اثر فریده خلعتبری از سوي یک ناشر فرانسوی در این کشور منتشر شد.-

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، كتاب «سرزمين نيلوفرها» در فرانسه منتشر شد. داستان اين كتاب از فريده خلعتبری است و تصويرگری آن را علی بوذری انجام داده است.
 
این کتاب پیش از این در سال ۱۳۸۶ به دست انتشارات شباویز به چاپ رسیده بود.  مخاطب این کتاب کودکان ۶ ساله هستند. این کتاب ۴۰ صفحه‌ای رمانی است که ماجرای آن حول زندگی شاهزاده‌ جوانی است که به قصد پیدا کردن دختر شاه پریان راهی سرزمین نیلوفرها می‌شود.  این شاهزاده پس از رسیدن به سرزمین نیلوفر‌ها، دختر شاهزاده‌ پریان را می‌یابد و با او ازدواج می‌کند.

سرزمين نيلوفرها پيش از اين در كشور كره منتشر شده بود و در ميان ۱۰۰ کتاب برگزيده نخستین دوره‌ نمايشگاه «سی جی» كره نيز جای داشته است.

نمایشگاه سی جی کره هر ساله از تمامی ناشران جهان به صورت اینترنتی کتاب‌هایی را دریافت می‌کند و از میان این کتاب‌ها صد جلد را به عنوان برترین کتاب‌ها برمی‌گزیند. از میان این ۱۰۰ کتاب، پنج عنوان به مرحله نهایی راه می‌یابند و جایزه‌‌ای دو هزار دلاری دریافت می‌کنند. 

کتاب‌های برگزیده این نمایشگاه، پس از چاپ پنج هزار دلار جایزه دریافت کرده و سه هزار دلار هم برای هدیه به کتابخانه‌های کره، از این کتاب‌ها خریداری می‌شوند.

کتاب سرزمین نیلوفرها، يكي از كتاب‌های انتخاب‌شده برای مسابقه‌ زيباترين كتاب و از برگزيدگان نمايشگاه جهان كودكان آلمان نیز، بوده است.

در سال جاری، اين دومين كتاب شباويز است كه در فرانسه منتشر شده است. «گرگ‌ها و آدم‌ها» دیگر کتابی بود که از این انتشارات در فرانسه به چاپ رسید.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها