چهارشنبه ۷ تیر ۱۳۹۱ - ۰۹:۳۵
بخش دوم «مسایل کلی زیبایی‌شناسی» روانه کتابفروشی‌ها شد

بخش دوم «مسایل کلی زیبایی‌شناسی» مجموعه مقالات زیبایی‌شناسی دانشگاه آکسفورد، با ترجمه فریبرز مجیدی روانه کتابفروشی‌ها شد. بخش اول این کتاب در سال 1387 از سوي انتشارات فرهنگستان هنر منتشر شده است.-

فریبرز مجیدی به خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، گفت: این کتاب جلد سوم ترجمه مقالات دانشنامه زیبایی‌شناسی آکسفورد است. قرار است که بعدها این چند مجلد در کتابی مستقل با عنوان دایرةالمعارف زیبایی‌شناسی منتشر شود. 

وی افزود: این مقالات بیشتر جنبه نظری دارند و نویسندگان جنبه‌های گوناگون هنری را از منظری فلسفی بررسی کرده‌اند. من گمان نمی‌کنم شیوه تحلیل نویسندگان آکسفورد را اشخاص دیگری هم داشته باشند، بنابراین می‌توانم بگویم که این کتاب در نوع خود منحصر به فرد است. 

مجیدی در ادامه با اشاره به نویسندگان مقالات این مجلد، گفت: نیک زنگویل، جان و. بندر، گری آیزمینگر، ملکم باد، رابرت استکر، نوئل کارول، پیتر لامارک و آلکس نیل، نام نویسندگان مقالات این جلد از دوره زیبایی‌شناسی آکسفورد است. این نویسندگان در عمق فلسفه هنر وارد شده و به تجزیه و تحلیل مفاهیمی چون مقوله ارزش، واقع‌گرایی، فکاهه، شور و تجربه زیبایی شناختی و دیگر مواردی از این دست، پرداخته‌اند. 

اين مترجم در پایان گفت: به تازگی کتاب «روشنگری‌های علم سیاست» از کوئنتین اسکینر را ترجمه کرده‌ام، که توسط نشر جاوید در آینده‌ای نزدیک منتشر خواهد شد. اسکینر یک فیلسوف سیاسی است. 

بخش دوم کتاب «مسایل کلی زیبایی‌شناسی»، مجموعه مقالات زیبایی‌شناسی آکسفورد، با گردآوری جرولد لوینسون و ترجمه فریبرز مجیدی توسط موسسه تالیف، ترجمه و نشر آثار هنری «متن» فرهنگستان هنر، در 263 صفحه و قیمت هفت هزار و 500 تومان روانه کتابفروشی‌ها شده است. 

مقالات این مجلد از کتاب «مسایل کلی زیبایی‌شناسی» به ترتیب عبارتند از «واقع‌گرایی زیبایی‌شناختی، 1» نوشته نیک زنگویل، «واقع‌گرایی زیبایی‌شناختی، 2» نوشته جان و. بندر، «تجربه زیبایی‌شناختی» نوشته گری آیزمینگر، «زیبایی‌شناسی طبیعت» اثر ملکم باد، «ارزش در هنر» اثر رابرت استکر، «زیبایی» نوشته نیک زنگویل، «فکاهه» نوشته نوئل کارول، «داستان» نوشته پیتر لامارک و «هنر و شور عاطفی» نوشته آلکس نیل. 

بخش اول این کتاب را انتشارات فرهنگستان هنر، سال 1387 در 284 صفحه و بهای چهار هزار و 900 تومان منتشر کرده بود. 

«زیبایی‌شناسی و ذهنیت: از کانت تا نیچه» نوشته آندرو بووی، «تاریخ هنر رنسانس در ایتالیا: نقاشی، مجسمه سازی، معماری» نوشته فردریک هارت، دیوید ویلکینز و «زیبایی‌شناسی فلسفی و تاریخ زیبایی‌شناسی جدید» نوشته جرولد لوینسون، پل گایر، نام برخی از کتاب‌های منتشر شده با ترجمه فریبرز مجیدی در حوزه هنر و زیبایی‌شناسی است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها