سه‌شنبه ۲ خرداد ۱۳۹۱ - ۱۲:۵۲
رمان‌های نوجوان امروز فیلم می‌شوند

شورای اقتباس فیلم کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کار بررسی 26 عنوان کتاب از مجموعه کتاب‌های «رمان نوجوان امروز» را آغاز کرد و پس از مرحله‌ی بررسی کار ساخت 4 فیلم بر اساس رمان‌های برگزیده شروع می‌شود.

ایبنا نوجوان: در حال حاضر 5 عنوان کتاب از این مجموعه در جلسه‌های شورای اقتباس فیلم کانون مورد نقد و بررسی قرار گرفته است. 

امور سینمایی کانون با تشکیل شورای اقتباس به بررسی و کارشناسی آثار ادبی حوزه‌ی کودک و نوجوان به ویژه «رمان نوجوان امروز» می‌پردازد. 

شورای اقتباس با حضور علی گنج‌کریمی معاون تولید، محمدرضا یوسفی نویسنده، وحید نیکخواه‌آزاد تهیه کننده و فیلم‌ساز و لیلا میرهادی فیلم‌ساز و مدیر امور سینمایی کانون تشکیل می‌شود. 

در این شورا 8 اثر مجموعه‌ی «رمان نوجوان امروز» انتخاب و به جلسه‌ی‌ شورای سیاست‌گذاری کانون ارسال می‌شود و سپس ساخت 4 عنوان فیلم کوتاه و بلند در اولویت برنامه‌های تولیدی امور سینمایی کانون در سال جاری قرار می‌گیرد. 

رمان‌های «شاهین‌ها و بشکه باروت» نوشته محمدرضا اصلانی، «هستی» نوشته فرهاد حسن‌زاده، «وقت قصه مرا صدا کن» نوشته محمدرضا یوسفی، «جزیره» نوشته داریوش عابدی و «گردان قاطرچی‌ها» نوشته داود امیریان 5 عنوان کتابی است که تاکنون در سه جلسه این شورا بررسی شده است. 

26 عنوان دیگر از این رمان‌ها نیز به صورت تدریجی در این شورا بررسی می‌شود.

منبع خبر: روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها