پنجشنبه ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۱ - ۱۴:۵۸
سعيديان با «دايره‌المعارف بزرگ نو» به نمايشگاه آمد

چاپ چهارم «دایره‌المعارف بزرگ نو» تالیف و ترجمه عبدالحسین سعیدیان در نمایشگاه کتاب تهران با 20 درصد تخفیف عرضه می‌شود. در اين مجموعه اطلاعات مفصلی درباره علوم مختلف آمده و به گفته مولف اثر، اين حوزه‌ها بر اساس نياز جامعه انتخاب شده‌اند./

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، سعیدیان در توضیح این دایره‌المعارف گفت: «دایره‌المعارف بزرگ نو» دوره‌ای 10 جلدی و حاوی حدود چهل هزار مقاله‌، موضوع و مدخل است. در این اثر توضیحاتی در زمینه‌های گوناگون از جمله جامعه‌شناسی، ادبیات، پزشکی، زمین‌شناسی، فضایی، جغرافیا، رايانه و اینترنت آمده و شهرها و کشورهای جهان و ایران هم در آن معرفی شده‌اند. 

وي در ادامه افزود: در این کتاب حدود 10 هزار شرح حال از علمای بزرگ و برندگان جایزه نوبل آمده و توضیحات مفصلی درباره هر یک ذکر شده است. حجم این توضیحات بستگی به نیازی و اهمیت هر موضوع بوده و در برخی مدخل‌ها مطالبی تا 5 صفحه هم آمده اند. 

مدیرمسوول و سردبیر سابق مجله «علم و زندگی» درباره ویژگی‌های این کتاب گفت: مهمترین خصوصیت این کتاب، تقسیم‌بندی الفبایی آن است. برای نگارش این کتاب از حدود 40 سال پیش شروع به کار کردم و به مطالعه مهم‌ترین دایره‌المعارف‌های دنیا پرداختم.

وی افزود: بر اساس نیاز جامعه، شروع به نگارش مطالب كردم و در نهایت این مجموعه حاصل شد. مشابه این اثر در ایران وجود دارد اما آثار مشابه به این جامعیت نیستند.

عبدالحسین سعیدیان تالیف این مجموعه را در مدت ۱۰ سال به پایان رسانده و برای نگارش آن، اطلاعات فراوانی را از سازمان‌ها و نهادهای داخلی و خارجی از جمله بنیاد ایران شناسی، فرهنگستان علوم، فرهنگستان زبان و ادب فارسی، فرهنگستان هنر، فرهنگستان علوم پزشكی، كتابخانه سازمان ملل، برخی وزارتخانه‌ها، دانشگاه‌ها و پژوهشگاه‌‌ها و كتابخانه ملی و دیگر كتابخانه‌های مهم كشور جمع‌آوری كرده است. با این حال وی معتقد است نوشتن این كتاب را از چهل سال پیش آغاز و پایه‌های نگارش این دایره‌المعارف را از همان سال‌ها بنا كرده است.

در مقدمه این دایره‌المعارف توضیحاتی درباره پیدایش و اهمیت دایره‌المعارف و كاربردهای آن آمده . این مجموعه ده جلدی از سوی انتشارات «علم و زندگی» منتشر شده و 85 هزار تومان قیمت دارد كه با تخفیف 20 درصدی در نمایشگاه كتاب عرضه می‌شود. چاپ نخست اين مجموعه 39 هزار و 500 تومان قيمت داشت.

انتشارات «علم و زندگی» در سالن شبستان، راهروی 24 و غرفه شماره 34 واقع شده است.

بيست‌وپنجمين نمايشگاه بين‌المللي كتاب تهران تا 23 اريبهشت در مصلاي امام‌خميني(ره) برپاست.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها