چهارشنبه ۵ دی ۱۳۸۶ - ۱۴:۳۷
گزارش لحظه به لحظه از واقعه غدیر

کتاب «گزارش لحظه به لحظه از واقعه غدیر» تألیف «محمدباقر انصاری» توسط انتشارات دلیل‌ما برای چهل و دومین بار تجدید چاپ شد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، کتاب «گزارش لحظه به لحظه از واقعه غدیر»، گزارشي از مراسم سه روزه غدیر در تاریخ اسلام است،  تا غدیر را آن‌گونه که واقع شده بیاموزیم و به نسل‌های آینده بسپاریم.

«غدیر، داستان اعتقاد»، «عظمت غدیر»، «سخنرانی غدیر» و «مراسم سه روزه در غدیر»، عناوین بخش‌هاي اين كتاب هستند.

مؤلف در مقدمه کتاب آورده‌است:
«در نقطه غدیر توقفی باید، که با حقیقت انسان سر و کار دارد. هزار و چهارصد سال است که شیعه زلال پر برکت غدیر را به پای درختان ولایت می‌افشاند. غدیر، مراسمی عظیم و مجموعه‌ای فراموش نشدنی در تاریخ اسلام است که به عنوان «واقعه غدیر» جایگاه خاصی در اعتقادات مقدس ما دارد.»

در بخشی از کتاب با عنوان «ورود به منطقه غدیر» آمده‌است:
«روز پنج‌شنبه قافله عظیم غدیر به حرکت در آمد، و سیل جمعیت که بیش از صد و بیست هزار نفر بودند به همراه حضرت، سفر پنج روزه تا غدیر را آغاز کردند. حتی پنج هزار نفر از اهل مکه و دوازده هزار نفر از اهل یمن، برای درک مراسم غدیر(مخالف مسیر دیار خود) همراه حضرت آمدند.»

از منابع مورد استناد مؤلف در تدوین این اثر می‌توان به کتب؛ الکافی، بحارالانوار، البلدان، روضت‌الواعظین، نهج‌الایمان، الولایت طبری، عوالم‌العلوم، الغدیر، الحجاز، الروض‌المعطار، معجم ما استعجم و اثبات‌الهدی اشاره کرد.

کتاب «گزارش لحظه به لحظه از واقعه غدیر» را انتشارات دلیل ما، در 48 صفحه، شمارگان 15000 نسخه و بهای 4000 ريال روانه بازار کتاب کرده‌است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها