پنجشنبه ۱۱ اسفند ۱۳۹۰ - ۱۳:۱۳
دو كتاب از فريبا كلهر تجدید چاپ شدند

«شروع يك زن» و «‌پايان يک مرد»، دو اثر داستاني فريبا كلهر، به زودي در نوبت دوم چاپ راهي بازار كتاب مي‌شوند._

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا) «شروع يك زن»، تابستان امسال (1390) منتشر شد و تازه‌ترين اثر منتشر شده كلهر است.

داستان اين كتاب درباره دغدغه‌هاي زني به نام «پروين» است كه در آستانه جدا شدن از همسرش پس از چند سال به ايران بازگشته است.

وي در اين ايام همكلاسي دوران دانشجويي‌اش «بهرام» را پيدا مي‌كند.

شخصيت بهرام در اين كتاب به گونه‌اي توصيف شده كه گويي نسبت به همه موضوعات شخصي و اجتماعي زندگي‌اش احساسي نوستالژيک دارد.

داستان اين كتاب در چند فصل به هم پيوسته و از زبان راوي اول شخص روايت شده است.

در روايت اصلي اين داستان مروري بر برخي از مسايل اجتماعي سال‌هاي اخير از نظر دور نمانده است،‌ ضمن آنكه نويسنده سعي داشته تا رگه‌هايي از روحيات بعضا روشنفكرانه شخصيت‌ها را همراه با کشفیات شهودي و دروني آن‌ها نشان دهد.

زبان در اين مجموعه ساختاري روان دارد و نویسنده بیش از این‌که دغدغه فرم‌گرایی داشته باشد به روایت قصه توجه کرده است.

بخشي از داستان اين كتاب: «پنج سال بعد برگشتم به ايران، نه اينكه دلم براي فاميل و دوست آشنا تنگ شده باشد. برگشتم چون قرار بود از بهمن جدا بشوم. در غروب پاييزي كه دخترم خوابيده بود، پرده اتاق پذيرايي را كنار زدم و به مناره‌هاي نيمه ساخته مسجد ولنجک نگاه كردم. وقت اذان بود و همان طور ايستادم و دعا كردم كه اگر از بلندگوهاي مسجد اذان مغرب پخش مي‌شود، موذنش حسينعلي شريف باشد كه بود...» 

چاپ دوم شروع يك زن، با شمارگان هزار و 650 نسخه از سوي انتشارات ققنوس راهي بازار كتاب شد. اين كتاب 167 صفحه و قيمت آن سه‌هزار و 800 تومان است.

مجموعه داستان «پايان يک مرد» كلهر نيز امسال به چاپ رسيد. 

بخشي از داستان «عبدالحسين خان» اين كتاب اين‌گونه نوشته شده است: «فرانك،‌ دختر كوچک فرجام‌ها،‌ پنهاني به اين باور پنهاني مي‌خنديد و هميشه در جواب دوست يكي يكدانه‌اش كه كنجكاوي غريب براي دانستن مسايل تمام موجودات دو پا داشت و هر چند وقت يك بار بحث را به ژن مخصوص فرجام‌ها مي‌كشاند مي‌گفت:«من كه باور نمي‌كنم! پاي زن دوم و اين جور چيزها در ميان است. ساعت دروني، چه حرف‌ها!» 

چاپ دوم كتاب «پايان يك زن» با شمارگان هزار نسخه از سوي نشر مركز منتشر شده است. اين كتاب 182 صفحه و قيمت آن پنج هزار و 200 تومان است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها