پنجشنبه ۲۷ بهمن ۱۳۹۰ - ۰۹:۳۰
احياي «حضرت فاطمه(س)، سرّ حضرت پیغمبر(ص)» پس از 100 سال

كتاب «حضرت فاطمه(س)، سرّ حضرت پیغمبر(ص)» پس از حدود 100 سال به زبان لاتين در تركيه احيا و منتشر شد./

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران (ايبنا) به نقل از پايگاه اطلاع‌رساني كتابخانه تخصصي حضرت فاطمه زهرا(س)، این کتاب نخستين اثر از مجموعه انتشارات رواق (REVAK) استانبول است که به کوشش جمعی از علویان ترکیه تاسیس شده و همچنین نخستين کتاب از سلسله كتاب‌هاي اهل بیت(ع) است که توسط این ناشر منتشر می‌شود.
 
عنوان اصلی اين کتاب «کریمة محترمة حضرت فخر عالم صلوات الله علیه و صلم سیدة النساء عالمین حضرت فاطمة الزهرا البتول رضی الله تعالی عنها» (Hazret-i Peygamber’in Sırrı Hazret-i Fâtime Aleyha’s-selâm) تاليف «فاطمه شادیه خانوم» (Fatma Şâdiye Hanım) بود و نخستين بار در سال‌هاي ۱۹۰۳-۱۹۰۴ با خط عربی منتشر شد و ‌اكنون به کوشش «دکتر مرال» و با خط لاتین به چاپ رسیده است. 

در مقدمه كتاب «حضرت فاطمه(س)، سرّ حضرت پیغمبر(ص)» آمده است: «این کتاب کوچک که به مثابه قطره‌ای از دریاست، درباره سرورمان حضرت فاطمه زهرا(س)، در سال ۱۹۰۳-۱۹۰۴ با حروف عربی به چاپ رسید. از آنجایی که این کتاب کوچک، برای ناآشنایان به آن زبان قابل استفاده باشد، با حفظ پایبندی به اصل کتاب، ضمن این‌که با حروف لاتین بازنویسی شد، تلاش کردیم زبان آن را نیز ساده‌تر کرده و به زبان امروزی نزدیک کنیم. همچنین برای بهره‌مندی آشنایان به ترکی عثمانی [با خط عربی] متن اصلی را نیز در کتاب ارايه دادیم، بعضی احادیث شریف درباره حضرت فاطمه(س)، خطبه جلیله ایشان در مسجدالنبی(ص) و بعضی اسامی ایشان که در این کتاب نبوده، به کتاب افزوده شده است.» 

کتاب «حضرت فاطمه(س)، سرّ حضرت پیغمبر(ص)» با قطع رقعی و ۹۴ صفحه، ژانویه ۲۰۱۲ توسط انتشارات رواق در استانبول تركيه منتشر شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط