دوشنبه ۲۴ بهمن ۱۳۹۰ - ۱۲:۰۰
تشريح ميراث گرانبهاي اسلام در كتاب «طب شيعه»

چاپ نخست كتاب «طب شيعه، ميراث گرانبهاي اسلام» تاليف دكتر محمد دريايي (متخصص علوم زيستي و گياهان دارويي) از سوي نشر سبحان نور منتشر و روانه بازار كتاب شد.-

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، تكيه كتاب حاضر، بهره‌وري از انديشه‌هاي پر بركت و دور از تعصب پژوهش‌هاي ناقلان احاديث طبي شيعه و محققان و دانشمندان بي‌غرضي است كه در مسير كشف حقايق و ارزش‌هاي والاي الهي «اهل‌بيت(عليهم‌السلام)» گام برداشته‌اند. 

در فصل نخست اين اثر درباره «ضرورت نقد و پژوهش در طب اهل‌بيت(عليهم‌السلام)» مي‌خوانيم: «ما ضمن پا فشاري بر تحقيق وحدت اسلامي، معتقديم كه حقايق بيان شده از سوي خدا و رسولش نبايد در حجاب غفلت‌ها و تعصب‌ها، مستور ماند. در اين راه، خود برادران اهل سنت مشوق ما در بيان حقايق هستند. در يك كلام، نكند راه افراط يا تقريط را پيش گيريم كه امروز دير است و فردا ديرتر و حسرت بخش‌تر... و نكند به تغابن گرفتار شويم و درآينده‌ايي نه چندان دور،‌ اهل سنت محمدي(ص) بر ما محبان "اهل‌بيت(عليهم‌السلام)" خرده گيرند كه: ما در اسناد و مدارك و تاريخ و مساند خود،‌ اهميت و عظمت و ارزش‌هاي "اهل‌بيت" و ائمه معصومين(عليهم‌السلام) را رقم زديم و آن را از لابلاي غبار و تعصبات قرون و پوشش انبوه زر و زور و تزوير برون آورديم و شما تغافل ورزيديد بلكه خويش گرفتار غفلت و اضطراب بوديد...! خلاصه، براي رفع اتهام گامي فرا پيش نهيم و درصدد احياي "ثقلين" برآئيم به ويژه ثقل عظيم اهل‌بيت(عليهم‌السلام) كه يگانه راه وصول به ثقل اكبر(قرآن) و رسيدن به سرچشمه زلال سنت پيامبر(ص)، يعني همان گوهر بي‌بديل "اهل‌بيت(عليهم‌السلام)" است.»

در اين مجموعه تلاش بر آن است از ذكر وقايع پرهيز شود و تنها تحليل‌هاي مستند تاريخ طب و طبابت در قياس با تئوري‌هاي نوين و برتري قواعد طبي مطروحه امامان شيعه پردازش شوند.

اين كتاب در سه بخش و 16 فصل، طب شيعه را بررسي كرده است. درآمدي بر طب اهل‌بيت(عليهم‌السلام)، ميراث مكتوب طب شيعه و ضميمه‌ها، عناوين بخش‌هاي سه گانه اين اثرند.

چاپ نخست كتاب «طب شيعه، ميراث گرانبهاي اسلام» با شمارگان 3000 نسخه،‌ 640 صفحه و به بهاي 120000ريال راهي بازار نشر شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط