سه‌شنبه ۲۷ دی ۱۳۹۰ - ۱۵:۳۹
جلد دوم «فردوسی‌پژوهی» منتشر می‌شود

یاسر موحدفرد، دبیر بنیاد فردوسی از ویرایش نهایی جلد دوم کتاب «فردوسی‌پژوهی» خبر داد. به گفته وي، پایان دی آخرین مهلت ارسال مقالات برای انتشار در کتاب «مجموعه مقاله‌های فردوسی‌شناسان جوان» است.-

موحدفرد در گفت‌و‌گو با خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) گفت: جلد دوم کتاب «فردوسی‌پژوهی» آخرین مراحل ارزیابی و ویرایش را طی می‌کند. گردآوری این مجموعه بر عهده من بوده است و به زودی این اثر از سوی بنیاد فردوسی و با همکاری موسسه خانه کتاب منتشر می‌شود.

بنیاد فردوسی در نظر دارد پس از انتشار این کتاب، طی مراسمی همزمان با یکی از همایش‌های مرتبط با شاهنامه و فردوسی و با حضور شاهنامه‌پژوهان از این اثر رونمایی کند.

وی به ویژگی‌های این مجموعه اشاره و تصریح کرد: در این اثر 40 مقاله از 45 شاهنامه‌پژوه از ایران و 9 کشور دیگر ارایه می‌شود. همچنین برخی از این مقالات برای نخستین‌بار و به سفارش بنیاد فردوسی به زبان فارسی برگردانده شده‌اند.

دبیر بنیاد فردوسی افزود: این کتاب در بیش از 700 صفحه مقالات شاهنامه‌پژوهانی از کشورهای قزاقستان، ازبکستان، تاجیکستان، افغانستان، آلمان، اتریش، بوسنی هرزگوین، آلبانی و سوئد را شامل می‌شود.

وی در ادامه از تمدید مهلت ارسال آثار برای کتاب «مجموعه مقاله‌های فردوسی‌شناسان جوان» خبر داد و گفت: مهلت ارسال آثار برای این کتاب تا پایان دی تمدید شده است. این اثر از سوی بنیاد فردوسی و با همکاری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی منتشر خواهد شد.

موحدفرد توضیح داد: دانشجویان رشته‌های مختلف در مقاطع کارشناسی، کارشناسی‌ارشد و دکترا و همچنین دیگر علاقه‌مندان این حوزه می‌توانند مقاله‌های خود را با موضوع «شاهنامه‌پژوهی» به دبیرخانه بنیاد فردوسی ارسال کنند.

پژوهشگران جوان می‌توانند آثار خود را به دبیرخانه بنیاد فردوسی واقع در خیابان فاطمی، خیابان رهی معیری، شماره هفت، واحد دو، یا به پست الکترونیک y.movahed@yahoo.com ارسال کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط