یکشنبه ۷ اسفند ۱۳۹۰ - ۱۵:۵۲
تاسيس جایزه شعر کودک محمود کیانوش

کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان يك جایزه‌ شعر تاسيس كرد. اين جايزه كه به نام «محمود کیانوش» پدر شعر كودكان ايران مزين است، از سوي كتابخانه مرجع به شاعران اهدا مي‌شود.-

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا) به نقل از روابط عمومی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، جایزه شعر کودک محمود کیانوش جایزه‌ای سالانه است که توسط کتابخانه مرجع كانون به بهترین شاعران شعر کودک تعلق می‌گیرد. 

نخستین دوره‌ این جشنواره در سال 1390 به بررسی آثار منتشر شده در این حوزه طی سال 1389 اختصاص دارد و برگزیدگان این رقابت نیز اردیبهشت سال 1391 معرفی خواهند شد. 

بر اساس فراخوان منتشر شده از سوی کتابخانه مرجع کانون، شاعران و ناشران علاقه‌مند به شركت در اين رقابت ادبي مي‌توانند آثار منتشر شده خود در محدوده‌ سنی 4 تا 14 سال را به دبيرخانه جشنواره ارسال كنند. 

همچنين شرکت‌کنندگان می‌توانند آثار ترجمه شده و یا دوزبانه خود را نيز در اين جشنواره شركت دهند. 

به گفته‌ رییس کتابخانه مرجع کانون این آثار در چهار گروه سنی زیر دبستان(4 تا 6 سال)، سال‌های اول تا سوم دبستان(7 تا 9 سال) سال‌های چهارم و پنجم دبستان(10 تا 12 سال) و دوره‌ی راهنمایی(13 تا 14 سال) مورد بررسی قرار می‌گیرد و در هر گروه سنی حداکثر 5 اثر به عنوان آثار برگزیده و یک اثر نیز به عنوان اثر برتر معرفی می‌شود. 

وحید طوفانی، به ترکیب گروه‌های انتخاب اولیه و معرفی آثار و داوری نهایی اشاره کرد و گفت: گروهی متشکل از 5 کارشناس و کتابدار کتابخانه مرجع کانون عهده‌دار انتخاب اولیه و معرفی آثار خواهند بودند ولی در مرحله‌ نهایی هفت نفر از کتابداران واجد شرایط کتابخانه‌های کودک و نوجوان، به داوري آثار خواهند پرداخت. 

مسوول كتابخانه مرجع كانون، همچنین با اشاره به درج تاریخ شهریور 1390 بر روی پوستر این جشنواره توضیح داد که شهریور، ماه تولد محمود کیانوش شاعر شهیر ادبیات کودک ایران است و ما در نخستین سال اعطای جایزه، این ماه را - علی‌رغم گذشت زمان - مبنا قرار می‌دهیم اما در سال آینده پس از معرفی برگزیدگان، بلافاصله ارزیابی آثار منتشر شده در سال 1390 نیز آغاز می‌شود و تا شهریور برگزیدگان دومین دوره نیز معرفی خواهند شد به عبارتی در سال 1391 دو جایزه محمود کیانوش برگزار خواهد شد.

كتابخانه مرجع كانون در خيابان خالد اسلامبولي واقع است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها