شنبه ۲۶ آذر ۱۳۹۰ - ۱۱:۴۳
الكس رايدر به جزيره‌ي اسكلتي رسيد

«الكس رايدر»، جاسوس چهارده ساله در جديدترين ماموريت خود به «جزيره‌ي اسكلتي» مي‌رسد. جزيره‌اي كه در آن عده‌اي مشغول برنامه‌ريزي براي بازسازي تاريخ‌اند.

ايبنا نوجوان: مجموعه‌ي «ماجراهاي الكس رايدر» روايت‌گر زندگي پسر نوجواني به همين نام است كه پس از مرگ پدر و مادرش با عموي خود زندگي مي‌كند. او كه علاقه‌ي زيادي به زندگي جاسوس‌ها دارد، در تخيلاتش خود را يك جيمز باند مي‌داند. اما اصلاً انتظار ندارد در چهارده سالگي تبديل به جاسوس سازمان «ام اي 6» شود.

زندگي الكس پس از مرگ والدين و عمويش تغيير مي‌كند چرا كه بعد از آن متوجه مي‌شود همه‌ي آن‌ها جاسوس بوده‌اند! بنابراين عجيب نيست كه الكس هم به يك نوجوان جاسوس تبديل شود.

الكس در هر يك از كتاب‌هاي اين مجموعه ماجراهاي هيجان‌انگيز زيادي را پشت سر مي‌گذراند. او در ماموريت‌هايش با گانگسترهاي سنگدل، قاچاقچيان مواد مخدر و انسان روبه‌رو مي‌شود و در عين حال دنبال اطلاعات بيشتري درباره‌ي پدر و مادرش است.

در جديدترين عنوان از اين مجموعه كه «جزيره‌ي اسكلتي» نام دارد، الكس بايد با يك ژنرال روسي رو‌به‌رو شود.
كسي كه در جزيره‌ي شخصي‌اش نزديك كوبا، سرگرم برنامه‌ريزي انفجاري براي بازسازي تاريخ است. حالا الكس بايد يكه و تنها و با بهره‌گيري از ابزاري ابتكاري، ژنرال روسي را در آخرين لحظات پيش از نابودي جهان فريب دهد تا دنيا نجات پيدا كند.

«جزيره‌ي اسكلتي» سومين عنوان از مجموعه‌ي «ماجراهاي الكس رايدر» نوشته‌ي «آنتوني هوروويتس» است كه در سال 2002 منتشر شده است.
اين كتاب 300 صفحه‌اي را انتشارات ايران‌بان با ترجمه‌ي «شهناز صاعلي» و قيمت 4800 تومان منتشر كرده است.

درباره‌ي «آنتوني هوروويتس» ، Anthony Horowitz، نويسنده‌ي اين مجموعه هم بد نيست بدانيد كه او سال 1956 در انگلستان متولد شد.
او گرچه از كودكي و با خواندن كتاب‌هايي هم‌چون «فرانكشتاين» و «دراكولا» به كتاب علاقه‌مند بود اما از 23 سالگي به‌طور حرفه‌اي وارد دنياي نويسندگي شد. نخستین کتاب او با نام «راز شوم فردریک ک. باور»، یک طنز ماجراجويانه برای کودکان بود که در سال ۱۹۷۹ به چاپ رسید.
مجموعه‌ي «الكس رايدر» يكي از پرطرفدارترين آثار اين نويسنده كه تا سال 2011، 600 ميليون نسخه از آن در سراسر جهان فروخته شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها