چهارشنبه ۱۶ آذر ۱۳۹۰ - ۱۴:۰۰
دختران با كتاب به استقبال نجابت مي‌روند

طرح «دختران نجابت» با ارايه مكتوبات مرتبط در مدارس تهران در حال برگزاري است._

نعيمه اسلاملو، مدير اجرايي اين طرح، در گفت‌وگو با خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، اظهار كرد: اين طرح با ارايه كتاب‌ها و بروشورهاي مرتبط و ساير محصولات فرهنگي به ترويج فرهنگ عفاف و حجاب در ميان دختران دانش‌آموز در مقاطع مختلف تحصيلي مي‌پردازد.

اسلاملو در تشريح اين طرح افزود: در اين طرح با مراجعه به مدارس دخترانه و ارايه 15 عنوان كتاب در زمينه‌هاي «حجاب، خانواده و نقد فمينيسم» و همچنين ارايه بروشور‌ها و فلش‌كارت‌ها‌ و لوح‌هاي فشرده مرتبط با حجاب و عفاف، به ترويج اين فرهنگ مي‌پردازيم.

وي در ادامه گفت: در طرحي كه از آبان‌ماه امسال در مدارس برگزار مي‌كنيم، 100 مدرسه را براي اجراي اين طرح مد نظر قرار داده‌ايم كه توسط 16 كارشناس به طور همزمان در هر دوره هشت مدرسه را با توجه به دايرة‌المعارف «حريم ريحانه» تحت پوشش قرار مي‌دهيم.

اسلاملو درباره كتاب‌هايي كه در اين طرح به دانش‌آموزان عرضه مي‌شوند، گفت: كوشيده‌ايم با بياني سليس و ساده حجاب و عفاف را از منظر‌هاي گوناگون تبيين كنيم كه تاكنون با اقبال خوبي مواجه شده است.

مدير اجرايي اين طرح با بيان اين‌كه در اين طرح با حمايت مالي استانداري تهران براي عرضه محصولات فرهنگي 70 درصد تخفيف درنظر گرفته‌ايم، گفت: در اين طرح مكمل‌هاي حجاب مانند چادر و ساق دست را نيز عرضه مي‌كنيم كه به دليل جديد بودن طراحي‌ها، اين مكمل‌ها مورد استقبال قرار خواهند گرفت.

وي تغيير رويكرد دانش‌آموزان به موضوع حجاب و تلاش‌ آنها براي تغيير در نگرش والدينشان را گواه اين استقبال عنوان كرد و گفت: همگام با تلاش دانش‌آموزان، ما نيز گروهي از مبلغان و كارشناسان مذهبي را براي توجيه اوليا به مدارس اعزام كرده‌ايم و درنظر داريم كتابي براي پرداختن به توجيه دلايل حجاب از جنبه روانشناسي و مديريت شخصيت براي خانواده‌ها تاليف كنيم.

اسلاملو در ادامه گفت: در پايان برگزاري هر طرح، به برگزاري مسابقه كتاب‌خواني براي دانش‌آموزان و كادر اداري مدارس از همان كتاب‌ها و بروشور‌هاي ارايه شده اقدام مي‌كنيم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط