پنجشنبه ۲۴ آذر ۱۳۹۰ - ۱۲:۴۱
انتشار «پرسش‌هاي مسابقه‌اي ويژه پيامبر اعظم(ص)»

چاپ نخست كتاب «پرسش‌هاي مسابقه‌اي ويژه پيامبر اعظم(ص)» نوشته گروهي از نويسندگان، توسط مركز پژوهش‌هاي اسلامي صدا و سيما منتشر و روانه بازار نشر شد.-

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، اين اثر در سه سطح براي كودكان و نوجوانان، جوانان و فرهيختگان، پرسش‌ها و سوالاتي درباره حضرت رسول‌ اكرم(ص) مطرح و براي افزايش سطح آگاهي و معلوماتشان طراحي و آماده شده است. 

مجموعه حاضر، گامي است در جهت معرفي هرچه بيشتر فرهنگ ناب نبوي(ص) كه براي برنامه‌سازان صدا و سيما تهيه شده است.

يكي از شيوه‌هايي كه مي‌تواند در گسترش هرچه بيشتر معارف اسلامي و فرهنگ ناب نبوي(ص) مورد استفاده برنامه‌سازان صدا و سيما قرار گيرد، شيوه برگزاري مسابقه است. مركز پژوهش‌هاي اسلامي صدا و سيما نيز براي فراهم ساختن زمينه برگزاري مسابقه در ارتباط با زندگي و سيره پيامبر اكرم(ص) پرسش‌هايي را در سه سطح كودكان و نوجوانان، جوانان و بزرگسالان در قالب اين كتاب تنظيم كرده است.

بر اساس مطالب كتاب، «برنامه‌سازان مي‌توانند در اجراي مسابقه‌ها، به قالب‌هاي جديد روي آورند و تنها به چند قالب محدود بسنده نكنند. براي مثال مي‌توان گزارش‌هاي مربوط به مكه، مدينه، حج و عمره يا قسمت‌هايي از فيلم‌هاي مربوط به حضرت رسول(ص) يا سخنراني‌ها يا متون برگزيده‌اي را كه در بردارنده نكته‌هاي مهمي از سيره و فضايل حضرت(ص) باشد، پخش كرد و به طرح پرسش‌هايي براي مسابقه پرداخت. احاديث صفحه اخبار نيز مي‌تواند موضوع پرسش‌هاي مسابقه قرار گيرد.»

در اين اثر 409 سوال مطرح و در جواب‌هاي سه‌گزينه‌اي و چهار گزينه‌اي طرح و پاسخ داده شده‌اند.

چاپ نخست كتاب «پرسش‌هاي مسابقه‌اي ويژه پيامبر اعظم(ص)» با شمارگان 1500 نسخه، 172 صفحه و بهاي 30000 ريال راهي بازار نشر شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها