دوشنبه ۷ آذر ۱۳۹۰ - ۱۶:۴۶
50 درصد دانش‌آموزان به كتابخانه‌ مراجعه مي‌كنند

175 هزار و 242 دانش‌آموز از ميان 369 هزار و 514 دانش‌آموز استان البرز، در مسابقات ادبي مدارس كه با رويكرد كتاب‌هاي كتابخانه‌هاي مدارس برگزار مي‌شوند، شركت مي‌كنند. اين آمار بيانگر مراجعه مكرر حدود 50 درصد دانش‌آموزان استان به كتابخانه‌هاي آموزشگاهي است.-

عبدالكريم رستمي، كارشناس مسوول فرهنگي ـ هنري اداره كل آموزش و پرورش استان البرز، در گفت‌وگو با خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، با اعلام اين خبر اظهار كرد: در سطح مدارس استان البرز، 836 كتابخانه وجود دارد. اين كتابخانه‌ها در مساحتي بالغ بر 24 هزار و 558 متر مربع قرار گرفته‌اند و حدود يك ميليون و 754 هزار و 737 كتاب را در خود جاي داده‌اند.

وي با بيان اين كه بايد تمهيدات لازم براي ترغيب دانش‌آموزان به كتاب و كتابخواني انديشيده شود تا شاهد حضور بيشتر آنها در كتابخانه باشيم، گفت: اداره كل آموزش و پرورش استان البرز از سال تحصيلي جاري با هدف ترغيب دانش‌آموزان براي حضور در كتابخانه‌هاي مدارس، براي نخستين بار به توزيع 167 هزار و 100 كارت عضويت كتابخانه‌ با طراحي ويژه اقدام كرده است. اين كارت‌ها به‌گونه‌اي جذاب با تركيب رنگ متنوع طراحي شده‌اند كه توجه هر دانش‌آموزي را به خود جلب مي‌‌كنند.

كارشناس مسوول فرهنگي ـ هنري اداره كل آموزش و پرورش استان البرز در پايان گفت: با توجه به استقبالي كه دانش‌آموزان از اين كارت‌ها داشته‌اند، اين اداره درصدد است تعداد بيشتري از اين كارت‌ها را طراحي و در ميان مدارس توزيع كند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط