جمعه ۴ آذر ۱۳۹۰ - ۱۱:۱۱
زنوزی‌جلالی: برخی حساسیت‌ها نسبت به جايزه جلال بي‌منطق است

فیروز زنوزی‌جلالی، نویسنده شایسته تقدیر نخستین دوره جایزه ادبی جلال در بخش رمان، از حساسيت‌های جایزه ادبی جلال آل‌احمد در مقایسه با دیگر جوایز ادبی سخن گفت. وی معتقد است که این مساله نباید برای جامعه ادبی حساسیت‌ برانگیز باشد._

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران(اينبا)، زنوزي‌جلالي که رمان «قاعده بازی» او اثر شایسته تقدیر نخستین دوره جایزه جلال شد، معتقد است که اگر این جایزه را مانند جایزه کتاب فصل ببینیم، حساسیت‌ها نسبت به آن کمتر مي‌شود.

وي همچنين به حساسیت اين جايزه نسبت به «نام جلال» اشاره كرد و گفت: وقتی جایزه‌ای به نام یک نویسنده باشد، باید معیارهای آن نویسنده در آثار برگزیده محرز باشند و جایزه جلال باید در این باره سمت‌و‌سوی قوی‌تری داشته باشد.

این داستان‌نویس این حساسیت را در نهایت منجر به کنجکاوی‌های بیشتر نسبت به خواندن کتاب برگزیده و در نهایت چاپ‌های مجدد آن دانست.
 
وی در تشریح طی شدن این پروسه به ضعف مسایل پخش و نشر کتاب اشاره كرد و توضیح داد: نقش جایزه جلال بی‌گمان در فروش کتاب بی‌تاثير نخواهد بود، ولی مشکلات کلی چاپ و نشر در کشور منجر می‌شود که آثار برگزیده هم آنطور که شایسته است دیده نشوند. 

اين داستان‌نويس ياد‌آور شد: «قاعده‌بازی» با وجود قیمت 12 هزار و 500 تومانی، به چاپ چهارم رسید و کتاب سال نیز شناخته شد و این اتفاق خوشایندی است که بعد از  قدرداني در جایزه جلال برای آن رخ داد. 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط