یکشنبه ۱ آبان ۱۳۹۰ - ۱۰:۱۰
انتشار ویرایش چهارم مجموعه دستور زبان فارسی

چهارمين ويرايش كتاب‌هاي «دستور زبان فارسي1» و «دستور زبان فارسي 2» نوشته دكتر حسن احمدي گيوي و دكتر حسن انوري از سوي انتشارات فاطمي منتشر شد.-

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران (ايبنا)، ویرایش چهارم مجموعه دوجلدي «دستور زبان فارسی 1» و «دستور زبان فارسي2» تالیف حسن احمدي‌گيوي و حسن انوري منتشر شد.‌ 

كتاب «دستور زبان فارسي ۱»، نخستین بار در سال 1364 منتشر شد و تاكنون چهار بار ويرايش و در 34 نوبت تجديد چاپ شده است. 

كتاب دستور زبان فارسي 2» هم كه صورت تعمیم‌یافته و پیشرفته «دستور زبان فارسی 1» است، در سال 1367 روانه بازار كتاب شد و  به تازگي ويرايش چهارم و چاپ سي و دوم  آن به چاپ رسيده است.

اين مجموعه كه به وسيله  احمدي‌گيوي و  انوري، دو مدرس برجسته زبان و ادبيات فارسي، نوشته شده است، به عنوان يكي از معتبرترين و به‌روزترین مراجع دستور زبان فارسي، به كلاس‌هاي زبان فارسي در ديگر كشورها نيز راه يافته است. 

در ويرايش چهارم اين مجموعه سعي شده است آخرين تغييرات كتاب‌هاي فارسي و دستور زبان دوره دبيرستان اِعمال شود و كتاب‌ها با اين تغييرات، بيشتر هماهنگ شوند. 

اين در حالي است كه مولفان در اين دو مجموعه كوشيده‌اند حتي‌المقدور مطالب كتاب، به زبان ساده و شيوا بيان شوند تا براي خوانندگان غير حرفه‌اي نيز قابل استفاده باشند.

همچنين به علت رعايت جنبه‌هاي مختلف ادبي و دستوري، این كتاب می‌تواند مورد استفاده دانش‌آموزان و دانشجويان رشته‌هاي ادبي قرار گیرد. 

اين كتاب‌ها از آغاز انتشار تا به حال با استقبال فراواني مواجه بوده و در دانشگاه‌هاي كشور به عنوان كتاب درسي دستور زبان فارسي كاربرد داشته‌ا‌ند.

ويرايش چهارم كتاب «دستور زبان فارسي1»  260 صفحه و قيمت آن پنج‌هزار و 500 تومان است.

ويرايش چهارم كتاب «دستور زبان فارسي 2»  نيز 404 صفحه دارد و با قيمت هفت هزار و 800 تومان ارايه مي‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها