شنبه ۲۶ شهریور ۱۳۹۰ - ۱۲:۴۰
تصویر مشوش یک کتاب جنجالی از کاخ سفید اوباما

یک روزنامه نگار آمریکایی در کتابی جدید که روز سه شنبه به بازار خواهد آمد، تصویری مشوش از تصمیم گیری های اقتصادی داخل کاخ سفید ارایه کرده تا جایی که به گفته نویسنده، برخی مشاوران اقتصادی اوباما به دستورهای او عمل نمی کنند.-

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) به نقل از واشنگتن تایمز و خبرگزاری فرانسه، رون ساسکیند روزنامه نگار آمریکایی در کتاب «مردان معتمد: وال استریت، واشنگتن و آموزش یک رییس جمهور» که در آستانه بالاگرفتن رقابت های انتخاباتی منتشر می شود، با استناد به گفته های مقام های ارشد کاخ سفید فاش کرده که لورنس سامرز مشاور ارشد باراک اوباما در داخل تیم اقتصادی کاخ سفید دست به یارگیری زده و این موضوع در جریان کنترل بحران مالی بانک ها و کارخانه های اتومبیل سازی آمریکا طی سال های 2010-2009، باعث کشمکش گسترده ای در داخل تیم اقتصادی او شده است.

انتشارات هارپر کالینز که روز سه شنبه این کتاب را به بازار خواهد فرستاد، در توصیف این کتاب، گفته که ساسکیند در این کتاب نشان می دهد که چگونه مشاوران اوباما گاهی برای جلوگیری از به هم ریختن وضعیت اقتصادی آمریکا ، تصمیم های اورا نادیده گرفته اند. 

ساسکیند می نویسد:« نتیجه این روند، ایجاد دولتی شده که هر سال بیشتر از سال قبل خود را در محاصره حوادث دیده و اوباما برای انجام سخت ترین کار دنیا، یعنی کنترل دولت خودش، ناامیدانه به تقلا افتاده است.»

یکی از موضوع های مهمی که در آستانه رقابت های انتخاباتی برای اوباما و تیم همراهانش گران تمام خواهد شد، اشاره این روزنامه نگار آمریکایی به نادیده گرفته شدن مشاوران اقتصادی زن در داخل کاخ سفید است. این بخش از کتاب را، رقبای جمهوری خواه اوباما در شبکه هایی مانند فاکس نیوز برجسته کرده اند. این شبکه روز شنبه در گزارشی با عنوان «زنان در کاخ سفید اوباما احساس می کنند که حذف و نادیده گرفته شده اند» از قول یکی از مشاوران ارشد اقتصادی اوباما، کاخ سفید تحت ریاست جمهوری اوباما را دارای فضایی ضد زنانه توصیف کرده است.

روزنامه نیویورک تایمز که یک نسخه از این کتاب را پیش از انتشار به دست آورده، می گوید ساسکیند کتاب خود را حاصل بیش از 200 مصاحبه با مقام های کاخ سفید از جمله شخص رییس جمهور می داند.
 
کاخ سفید هنوز از ابراز نظر درباره این کتاب خودداری کرده ولی واشنگتن پست نوشت که مقام های کاخ سفید از روز جمعه به تقلا افتاده اند تا یک نسخه از آن را به دست آورند و بخوانند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها