یکشنبه ۶ شهریور ۱۳۹۰ - ۱۲:۴۱
سایت کتابخانه الازهر راه‌اندازی شد

کتابخانه الازهر سایت الکترونیکی خود را روز شنبه 27 آگوست (5 شهريور) راه‌اندازی کرد.-

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) به نقل از روزنامه مصری الیوم السابع، در این سایت اینترنتی مجموعه های نادری از نسخ خطی «شخ محمد بن راشد آل مکتوم» حاکم دبی و نایب ريیس امارات متحده عربی و نخست وزیر این کشور همراه شماری از نسخ خطی کتابخانه الازهر به نمایش در آمده است. 

«مهدی شلتوت» ريیس اداره مرکزی کتابخانه الازهر در این باره گفت: ما در کتابخانه‌مان بیش از 50 هزار نسخه خطی نادر نگهداری می‌کنیم که این نسخه ها بر اساس تفاهم نامه‌ای که بین الازهر با موسسه شیخ محمد بن راشد آل مکتوم، امیر دبی و نایب ريیس دولت امارات امضا شده در اختیار امارات قرار گرفته است. 

شلتوت  گفت: هدف از امضای این توافق نامه حفاظت از نسخ خطی کتابخانه الازهر و تهیه نسخه الکترونیکی از نسخه کاغذی آن برای نمایش در فضای مجازی اینترنت است تا پژوهشگران و محققان بتوانند از طریق آن به نسخ خطی مورد نیاز خود دسترسی داشته باشند. 

وی تاکید کرد، نسخ خطی که در اختیار ما است در در دو مرحله در سایت اینترنتی به نمایش در می‌آید؛ در مرحله اول 16 هزار نسخه خطی مشتمل بر 2/5 میلیون صفحه به نمایش در می‌آید و در مرحله بعدی 50 هزار نسخه خطی مشتمل بر 8 میلیون صفحه در فضای مجازی گنجانده می‌شود. 

وي افزود كه اين كار به کمک یک تیم مهندسی که در کتابخانه الازهر مشغول کارند انجام می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها