یکشنبه ۲ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۴:۳۹
انتشار مجموعه مقالات فلسفه سیاسی در تايلند

رایزنی فرهنگی ایران «مجموعه مقالات علمی مربوط به فلسفه سیاسی اسلام از فارابی تا امام خمینی(ره)» را به صورت کتاب چاپ و منتشر كرد./

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا) به نقل از اداره كل روابط عمومي و اطلاع‌رساني سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامي، رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در بانکوک در راستای آشنایی مسلمانان با افکار و اندیشه‌های بنیان‌گذار جمهوری اسلامی ایران حضرت امام خمینی(ره) مجموعه مقالات علمی مربوط به فلسفه سیاسی اسلام از فارابی تا امام خمینی(ره) را منتشر كرد.

این مقالات به مناسبت بیست و دومین سالگرد ارتحال امام خمینی(ره) در سمینار فلسفه سیاسی اسلام از فارابی تا امام خمینی(ره) بحث و بررسی شده بودند. از جمله موضوعات اين مقالات مي‌توان «انقلاب اسلامی در قرن بیستم» نوشته دکتر اناس آماتایاکول، استاد دانشگاه ماهیدول، «درس‌های فلسفی قرآن» تاليف پروفسور چاران معلولیم، استاد دانشگاه تاماسات، «نهضت انقلابیون مسلمان در خاور میانه» اثر دکتر ساراووت آری، استاد دانشگاه چولالانکارن و «فلسفه سیاسی اسلام در نظر دکتر شریعتی» به قلم دکتر ساراووت آری، استاد دانشگاه چولالانکارن، را نام برد. 

«فلسفه سیاسی امام خمینی(ره)» نوشته پروفسور الیاس گیتی تا رای، استاد دانشگاه سیلپاکارن، «فلسفه سیاسی اسلام از اندیشه‌های فارابی و امام خمینی‌(ره)» به كوشش شیخ شریف هادی، استاد دانشگاه تکنولوژی آیوتایا، «رابطه بین دین و سیاست از دیدگاه امام خمینی (ره)» به قلم قاسم عسگری، رئیس موسسه قرآنی رسول اعظم(ص) و «ولایت فقیه و حکومت اسلامی» به قلم حجت‌الاسلام خالق‌پور، نماینده جامعه المصطفی العالميه از ديگر مقالات اين مجموعه به شمار مي‌آيند. 

رایزنی فرهنگی ایران «مجموعه مقالات علمی مربوط به فلسفه سیاسی اسلام از فارابی تا امام خمینی(ره)» در شمارگان 1000 نسخه و 127 صفحه‌ به زبان تایلندی به چاپ رساند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها