جمعه ۲۴ تیر ۱۳۹۰ - ۱۶:۲۰
یک میلیون و 600 هزار دلار برای رمان ناتمام جین آستین

رمان دست نویس و ناتمام جین آستین در حراجی ساتبی نیویورک دیروز به قیمت 1/6میلیون دلار فروخته شد._

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) به نقل از رویترز، این رمان که با عنوان «واتسون ها» نوشته و نیمه کاره رها شده است مشتاقان پنهان متعددی داشت که تلفنی تقاضای خود را دنبال می کردند. 

گابریل هیتون کارشناس ساتبی درباره قیمت شگفت انگیز خرید این رمان که جین آستین آن را به اتمام نرسانده بود گفت : این رمان از سویی نشان دهنده سبک و روند نوشتاری این نویسنده نامدار بود که از طریق این دست نویس می شد به خوبی به آن پی برد. 

از سوی دیگر این دست نویس 68 صفحه ای، که در 11 قسمت به هم متصل بوده، و با خطر ریز آستین نوشته شده، نشان دهنده تجدیدنظرهای او در متن است. این رمان که شاید در سال 1804 نوشته شده باشد، داستان اما واتسون را باز می گوید ، که جوان ترین دختر از میان 4 خواهر است و در کنار عمه متمکنش بزرگ می شود اما فشارهایی است که می خواهد او به نزد خانواده اش باز گردد و این در حالی ست که دو خواهر او در تلاش برای یافتن شوهر هستند. 

گفته شده که این دست نویس یک چهارم از رمان اصلی را در بر می گیرد و در مقایسه با 6 رمان دیگر او نشان دهنده روند استادانه نوشتاری اوست. 

در رمان واستون ها هم همان موضعی که در دیگر رمان های آستین مشاهده می شود، وجود دارد و درعین حال نمایش دهنده شوخ طبعی و ظرافت طبع اوست. 

رمان «واتسون ها» در حد فاصل نوشته شدن «کلیسای نورت انگر» و «پارک مانسفیلد » نوشته شده است و دلیل نیمه کاره رها شدن آن نامشخص است. هر چند برخی از صاحب نظران آن را به درگذشت پدر نویسنده در سال 1805 مرتبط می دانند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها