سه‌شنبه ۷ تیر ۱۳۹۰ - ۱۴:۴۲
رمان تازه كربلايي لو منتشر شد

«قارا چوبان»، تازه‌ترين اثر داستاني مرتضي كربلايي‌لو منتشر شد._

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)،كربلايي‌لو در اين كتاب مضامين معنوي و شهودي را دستمايه نوشتن قرار داده است.  اين رمان از فصل‌هاي متفاوتي تشكيل شده است. 

وي در اين اثر تلفيقي از مسايل روزمره دنياي امروزي و دغدغه‌هاي انسان معاصر را با مفاهيم عرفاني درهم آميخته است و از فرم و زباني ساده بهره گرفته است. ضمن‌آنکه در برخي موقعيت‌ها لحني مخيل و شاعرانه ارايه کرده است.

بخشي از ابتداي كتاب اين‌گونه نوشته شده است: «بر آن كاغذ فستقي رنگ نوشته بودم. امروز پانزدهم مرداد ماه اولين بار آن صدا را شنيدم و تا يك هفته نمي‌يارستم بروم دنبالش ببينم از حنجره‌ي كيست. وقتي مي‌شنيدم درخت مي‌شدم، درخت با چوب‌هاي سخت. اما بعدها فهميدم درخت نمي‌شدم. مي‌شدم شاخ گوزن. به ياد دارم كه چه طور از عزم خالي بودم و به سياق خانه‌اي كه سيل همه اطرافش را گرفته به تنها تصويري كه مي‌توانستم نگاه كنم، تصوير خودم در آب بي‌موج بود..»

وي در توضيحات پشت جلد كتاب درباره انگيزه نگارش اين رمان نوشته است: «يك روز بهاري از سال هشتاد و نه، ‌من و سه نفر ديگر در روستاي كوهستاني گلنگش برابر عمارتي چوبي و ويران ايستاده بوديم. باد سردي مي‌وزيد و مه را از سر كوه سرازير مي‌كرد. من از دوستانم جدا شدم و عمارت را دور زدم و به آن سمتش كه مشرف به دره‌ي رودخانه بود رفتم. كسي نبود. و صدايي نمي‌آمد جز شر شر دور آب. پاي ديوار چوبي يك بوته‌ي گل گاو زبان ديدم. نزديكش رفتم و نشستم و گل‌هايش را با احتياط چيدم و در جيب پيراهنم گذاشتم. همان جا داستان قارا چوبان در ذهنم ساخته شد.»

«قارا چوبان» نوشته مرتضي كربلايي‌لو، اواخر اسفند سال گذشته 
(89) با شمارگان 1100 نسخه از منتشر شد.

اين كتاب 284 صفحه و قيمت آن 6800 تومان است.

رمان «مفيد آقا»رمان برگزيده جايز ادبي اصفهان در سال 87)، مجموعه داستان «روباه و لحظه‌هاي عربي»‌(نامزد جايزه روزي روزگاري و نامزد نهايي جايزه كتاب فصل در سال 89)، «نوشيدن مه در باغ نارنج»(نامرد جايزه ادبي جلال در سال 89) و «زنی با چکمه ساق بلند سبز» از آثار اين نويسنده‌اند. «حديث ضيف ابراهيم» نيز از ديگر آثار داستاني كربلايي‌لو است. 

وي در حال حاضر رماني را نيز در نشر افراز در مراحل اوليه انتشار
دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط