چهارشنبه ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۰ - ۱۱:۳۶

«مرگ بي‌توبه، بي‌وصيت» نام اثر داستاني تازه منتشر شده فريدون حيدري‌ملك‌ميان است كه در نمايشگاه توزيع خواهد شد. زندگينامه آقابزرگ تهراني و سيد رضي نيز از ديگر آثار تازه ملك‌ميان در نمايشگاه كتاب است.\

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، ملك‌ميان درباره اين كتاب كه هفته گذشته منتشر شد، توضيح داد: اين كتاب 23 سال پيش نوشته شده؛ ولي 18 سال پيش از سوي نشر آبي به چاپ رسيده است و با تغييرات جدي در زبان داستاني و  طرح جلد جديد، چند روزي است كه از سوي نشر افراز در نوبت چاپ اول منتشر شده است.
 
وي افزود: اين رمان اثري اقليمي محسوب مي‌شود كه من در آن به زبان بومي منطقه‌اي خاص از ايران بسيار وفادار بودم و در استفاده از گويش‌ها و زبان محلي به شكلي افراطي عمل كردم. اين كتاب با آنكه در سال 73 كانديداي جايزه قلم زرين گردون شد و مورد توجه برخي خواص قرار گرفت، احساس كردم نمي‌تواند با مخاطبان زيادي ارتباط برقرار كند.

اين نويسنده درباره نحوه تغييراتي كه در متن اين داستان ايجاد كرده است، توضيح داد: اين داستان در بخش زبان اقليمي تعديل شده است.

وي تصريح كرد: در چاپ جديد اين داستان واژه‌هاي معادل فارسي را تا حد امكان به كار برده‌ام و بر اين اساس حجم واژه‌نامه‌اي كه در پايان كتاب بود، بسيار كم شده است و تنها چند واژه محلي در متن باقي مانده كه آن‌ها را هم در بخش پانويس توضيح داده‌ام.

ملك‌ميان درباره محور اصلي داستان اين كتاب توضيح داد: داستان «مرگ بي‌توبه، بي‌وصيت» درباره وصيت يك پدر به پسرش است و اينكه پدر از پسرش مي‌خواهد كه بعد از مرگ او استخوان‌هايش را به مشهد ببرد كه پسر موفق نمي‌شود و ماجراهاي كتاب بر اين اساس شكل مي‌گيرد.
 
رمان «روز هزار ساعت دارد» نيز از ديگر آثار داستاني اين نويسنده است كه در سال 97 از سوي نشر افق منتشر شده و در نمايشگاه كتاب عرضه مي‌شود. اين كتاب برگزيده دوم داستان هفتمين دوره جايزه ادبي اصفهان و كانديداي مرحله نهايي ششمين دوره جايزه بهترين رمان متفاوت(واو) است. 

زندگينامه داستاني آقا بزرگ تهراني، سيد رضي، ‌شيخ طوسي و محيط طباطبايي نيز از ديگر كتاب‌هاي ملك‌ميان است كه اخيرا از سوي انتشارات «مدرسه» به چاپ رسيده و در نمايشگاه امسال كتاب ارايه مي‌شوند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط