شنبه ۲۰ فروردین ۱۳۹۰ - ۰۹:۱۰
«کتاب‌شناسي رسانه» با بيش از 6000 مدخل منتشر مي‌شود

مدير ارتباطات پژوهشي پژوهشگاه فرهنگ، ‌هنر و ارتباطات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي از آماده نشر شدن «کتاب‌شناسي رسانه» با بيش از 6000 مدخل منابع مرتبط با علم رسانه براي ارايه در بيست و چهارمين نمايشگاه بين‌المللي كتاب تهران خبر داد. اين کتاب با هدف تهيه منبعي جامع و کامل براي محققان حوزه رسانه نوشته شده است. \

مصطفي اسد‌زاده در گفت‌و گو با خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، با اعلام اين خبر عنوان داشت: اين کتاب با هدف تهيه منبعي جامع و کامل براي محققان، انديشمندان و نويسندگان حوزه رسانه نوشته شده است. در اين کتاب بيش از شش‌ هزار مدخل منابع مرتبط با علم رسانه به طور خاص گردآوري شده‌اند. 

وي با اشاره به اين كه «در تدوين اين کتاب‌شناسي، از روش کتابخانه‌اي يا اسنادي و براي گردآوري اطلاعات از روش مشاهده استفاده شده است» گفت: «کتاب‌شناسي رسانه» نرم‌افزار بانك اطلاعاتي همراه نيز هست که علاوه بر امكان جست‌وجو و بازيابي اطلاعات براي كاربران، اين امكان را به كتابداران مي‌دهد تا در هر لحظه اطلاعات جديد را وارد و بانك اطلاعاتي به‌روزي به پژوهشگران در موضوع رسانه عرضه کنند. 

مدير ارتباطات پژوهشي پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات ادامه داد: در واقع نرم‌افزار ضميمه اين کتاب نياز به نگارش يک کتاب‌شناسي ديگر در اين حوزه را براي هميشه برطرف مي‌کند و با توجه به امکان افزودن مدخل‌هاي جديد به بانک اطلاعاتي اين کتاب‌شناسي کارآمد و به‌روز خواهد بود. 

کتاب «کتاب‌شناسي رسانه» كه توسط زهرا نظري و احمد پيشگاه‌زاده با مقدمه و راهنمايي پرفسور مولانا گردآوري و تدوين شده در شمارگان هزار نسخه، 899 صفحه وزيري و جلد گالينگور به زودي منتشر خواهد شد. 

بيست و چهارمين نمايشگاه بين‌المللي كتاب تهران ارديبهشت سال 90 در مصلاي امام خميني(ره) برگزار مي‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها