شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۲
کیندل ولا؛ سرویس جدید داستان‌نویسی سریالی در آمازون

شرکت فروشگاهی آمازون اعلام کرده است در چند ماه آینده سرویس جدیدی برای انتشار داستان‌های سریالی برای نویسندگان خود نشر عضو در کتابخوان کیندل منتشر خواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) به نقل از بوک‌ریدر، شرکت آمازون سرویس انتشار مستقیم کیندل (KDP) را نخستين بار در سال 2017 برای ارتباط مستقیم نویسندگان با مخاطبان راه‌اندازی کرد و تا امروز این سرویس به یکی از موفق‌ترین رسانه‌های محبوب نویسندگان تبدیل شده است. هرچند هنوز بسیاری از نویسندگان مشهور از پیوستن به این سرویس خودداری می‌کنند ولی به نظر می‌رسد به آینده صنعت نشر کتاب و داستان تبدیل شود.
 
شرکت فروشگاهی آمازون اعلام کرده است در چند ماه آینده سرویس جدیدی برای انتشار داستان‌های سریالی برای نویسندگان خود نشر عضو در کتابخوان کیندل منتشر خواهد کرد تا بتوانند برای اولین بار داستان‌های کوتاه و بلند خود را به صورت سریالی برای مخاطبان خود منتشر کنند.
 
سرویس جدید شرکت آمازون که فعلاً برای سیستم‌های عامل ای‌او‌اس یا همان دستگاه‌های اپل راه‌اندازی شده است تا چند ماه آینده خدمات‌دهی خود را به کاربران آغاز خواهد کرد. مسئولان آمازون امیدوارند این سرویس جدید که نام آن را «کیندل ولا» (Kindle Vella) گذاشته‌اند، بتواند به داستان‌نویسی در کتابخوان کیندل رونق بیشتری بدهد.
 

به گفته مسئولان آمازون نویسندگان خودنشر می‌توانند داستان‌های خود را به جای انتشار به صورت یک کتاب به صورت سریالی در دسترس مخاطبان خود قرار دهند و در حقیقت این سرویس را می‌توان اولین داستان‌نویسی سریالی موبایلی در جهان عنوان کرد. نویسندگان می‌توانند حداقل 600 تا 5000 کلمه را در یک قسمت برای کاربران و مخاطبان خود نشر دهند.
 
بر اساس این گزارش معمولاً نویسندگان می‌توانند قسمت‌های اول داستان خود را به صورت رایگان در اختیار کاربران قرار دهند و قسمت‌های بعد را جداگانه بفروشند. مسئولان آمازون می‌گویند این‌گونه انتشار داستان هیجان بیشتری برای نویسندگان و همچنین مخاطبان خواهد داشت.
 
آمازون گفته است سرویس جدیدش فعلاً برای نویسندگان ساکن کشور آمریکا فراهم شده است و در آینده قصد دارد این سرویس داستان‌نویسی سریالی را برای نویسندگان زبان‌های دیگر در کشورهای مختلف جهان نیز ایجاد کند. البته به نظر می‌رسد سرویس جدید آمازون فعلاً برای دستگاه‌های شرکت اپل طراحی شده است و هنوز فکری برای اپلیکیشن‌های دیگر نشده است.
 
آمازون می‌گوید نویسندگان کتاب‌های خودنشر با سرویس «کیندل ولا» می‌توانند درآمد بیشتری نسبت به گذشته کسب کنند؛ ولی خب این خطر وجود دارد که بسیاری از مخاطبان از قسمت‌های دیگر کتاب نویسندگان رضایت نداشته و در ادامه خرید داستان را متوقف کنند. باید منتظر بود و دید سرویس داستان سریالی آمازون می‌تواند مانند سرویس‌های دیگر این فروشگاه موفق ظاهر شود.
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها