شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۰ - ۰۸:۵۵
انصراف مسئولان انگلیسی از برگزاری فیزیکی نمایشگاه کتاب لندن

مسئولان انگلیسی گفته‌اند یک سری رویدادها و برنامه‌های دینامیک آنلاین برای نمایشگاه امسال در نظر گرفته‌اند.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) به نقل از بوکسلر، نمایشگاه کتاب لندن با اعلام تصمیم نهایی خود مبنی بر لغو برگزاری فیزیکی این نمایشگاه گفته است که امسال ناشران و کاربران تنها به صورت دیجیتال و مجازی می‌توانند در این نمایشگاه شرکت کنند. مسئولان انگلیسی گفته‌اند یک سری رویدادها و برنامه‌های دینامیک آنلاین برای نمایشگاه امسال در نظر گرفته‌اند.
 
به گفته مسئولان نمایشگاه کتاب لندن امسال به خاطر شرایط قرنطینه و کرونا مجبور هستند نسخه کامل دیجیتال را در نظر بگیرند که قرار است از اواخر ماه ژوئن آغاز به کار کند. نمایشگاه کتاب لندن امسال از 29 ژوئن تا اول ماه جولای به صورت دیجیتالی برگزار خواهد شد.
 
پیش از این مسئولان نمایشگاه کتاب لندن بر خلاف کشورهای دیگر به خاطر برگزاری فیزیکی نمایشگاه امسال آن را به ماه‌های تابستان موکول کرده بودند؛ ولی حالا این تصمیم لغو شده است و تنها آنلاین خواهد بود. انتشارات معتبر هارپرکالینز در واکنش به اعلام برگزاری فیزیکی نمایشگاه لندن گفته بود هیچ ناشری از سراسر جهان در این نمایشگاه شرکت نخواهد کرد.
 
نمایشگاه کتاب لندن یک نمایشگاه کتاب سالانه است که معمولاً در ماه آوریل در شهر لندن برگزار می‌شود؛ ولی امسال سازمان‌دهندگان آن اعلام کردند که نمایشگاه فیزیکی در اواخر ماه ژوئن برگزار خواهد شد. نمایشگاه کتاب لندن در سال ۱۹۷۱ توسط کلیو بینگلی و لیونل لونتال پایه‌ریزی شد. در حال حاضر این نمایشگاه یکی از رویدادهای اثرگذار صنعت نشر در سطح دنیا است و سالانه بیش از 25هزار ناشر، کتابفروش، کتاب‌خانه، مولف و مترجم از ۱۰۰ کشور دنیا در آن حضور می‌یابند. در کنار نمایشگاه، سمینارها و جلسات تخصصی مرتبط با نشر نیز برگزار می‌گردد.
 
نمایشگاه کتاب لندن از نظر حجم و اندازه محصولات ارائه‌شده، پس از نمایشگاه بین‌المللی کتاب فرانکفورت دومین نمایشگاه مهم جهان محسوب می‌شود چنانچه قبله ناشران و نویسندگان در اروپا لقب گرفته است. مسئولان انگلیسی می‌گویند امسال نسخه دیجیتالی وسعت بیشتری از سال‌های گذشته خواهد داشت و قرار است یک سری کارگاه‌های نویسندگی با مخاطبان بیشتری از سراسر جهان برگزار کند.
 
سال گذشته نیز قرار بود نمایشگاه به صورت فیزیکی برگزار شود که یک روز قبل از شروع نمایشگاه مسئولان برگزاری آن را لغو کردند؛ و بیشتر ناشران خارجی به خاطر این نوع تصمیم‌گیری متحمل خسارت‌های مالی شدند. «اندی ونتریس» مدیر جدید نمایشگاه قول داده است که سال 2022 نمایشگاه به صورت فیزیکی و در موعد مقرر آن در روز پنجم آوریل برگزار شود.
 
وی گفت: در چند ماه گذشته همه سناریوهای موجود برای برگزاری فیزیکی نمایشگاه را بررسی کردیم؛ ولی در نهایت به این نتیجه رسیدیم که نمایشگاه امسال به صورت دیجیتال برگزار شود و تمام تمرکز را روی نمایشگاه سال آینده بگذاریم.
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها