شنبه ۲۲ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۲
نمایشگاه آنلاین کتاب فرانکفورت تا تابستان سال آینده ادامه دارد

به گفته یورگن بوس رئیس نمایشگاه کتاب فرانکفورت نسخه دیجیتال این نمایشگاه از اول اکتبر شروع و تا تابستان سال 2021 ادامه خواهد داشت.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) به نقل از پابلیشینگ پرسپکتیو، به گفته یورگن بوس رئیس نمایشگاه کتاب فرانکفورت ناشرانی از 40 کشور دنیا برای شرکت در این نمایشگاه ثبت‌نام کرده بودند و نمایشگاه برگزار خواهد شد. البته قرار است این نمایشگاه به صورت دیجیتالی هم برگزار شود.

 نمایشگاه طبق روال معمول گذشته در تاریخ 14 اکتبر به مدت چهار روز برگزار خواهد شد اما زیرساخت دیجیتال به آن گروه از ناشران که امکان حضور در نمایشگاه را ندارند اجازه می‌دهد به صورت دیجیتالی با نمایشگاه امسال همراه باشند.
 
یورگن بوس در بیانیه‌ای ویدیویی که از سایت نمایشگاه منتشر شد، اعلام کرد که حدود 800 ناشر از 40 کشور دنیا آمادگی خود را برای شرکت در این نمایشگاه اعلام کردند بوس گفت: البته ناشران آلمانی و اروپایی می‌توانند به فرانکفورت سفر کنند.
 
به گفته بوس در سال گذشته 7450 ناشر از 109 کشور جهان در نمایشگاه کتاب فرانکفورت شرکت کرده بودند ولی امسال به خاطر شیوع ویروس کرونا تعداد معدودی از ناشران کشورهای مختلف برای شرکت در نمایشگاه اعلام آمادگی کرده بودند. حالا نسخه فیزیکی به صورت کاملاً محدود و تنها با حضور ناشران آلمانی و اروپایی برگزار خواهد شد.
 

بوس در پیام ویدیویی خود گفته است که ناشران کشورهای جهان به خاطر محدودیت‌های پروازی قادر به حضور در فرانکفورت نیستند و امسال نسخه فیزیکی به شکل محدود برگزار می‌شود. البته با توجه به کمک یک میلیارد یورویی دولت آلمان به بخش فرهنگ و صنعت کتاب آلمان، نسخه دیجیتال نمایشگاه فرانکفورت با کیفیت زیادی در اول اکتبر برگزار خواهد شد و تا تابستان سال 2021 ادامه خواهد داشت.  
 
رئیس نمایشگاه کتاب فرانکفورت گفت: فکر می‌کنم امسال بتوانیم بزرگترین پورتال تجارت آنلاین کتاب را در جهان راه‌اندازی کنیم. امیدواری نسخه دیجیتال نمایشگاه فرصتی خوب برای هماهنگی و همکاری ناشران سراسر جهان فراهم کند. چند میلیون یورو برای بالا بردن امکانات این پورتال هزینه شده است و قرار است جایگزین فعلی نمایشگاه فیزیکی در حد وسیع باشد.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها