پنجشنبه ۸ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۸:۰۰
کتاب‌هایی که تاجران باید بخوانند

همواره هوش مصنوعی و فناوری‌ها مسبب تغییرات اساسی در کسب و کار‌های سنتی بوده‌اند اینکه برای تجارتی ویتامین است یا ویروس؛ یا برای کارکنان ترس دارد یا نه؛ در لیستی که فوربس به تازگی منتشر کرده بررسی شده است.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) به نقل از فوربس فناوری‌های نوآورانه هیچ چیز نیستند مگر آنکه صاحبان مشاغل بدانند چگونه می‌توانند آن‌ها را به کار گیرند تا به رضایت مشتریان و سودآوری منجر شود. در این میان کتاب‌هایی وجود دارد که به صاحبان کسب‌وکارها کمک می‌‌کند تا بدانند که چگونه از داده‌های بزرگ استفاده کنند و برای تجارتشان هوش مصنوعی مفید و فناوری صحیح بسازند.
 
رقابت در عصر هوش مصنوعی
هوش مصنوعی موضوعی محبوب است اما بسیاری از تاجران و مدیران کسب‌وکار اطلاعات زیادی از آن ندارند. استادان دانشگاه هاروارد، مارکو ایانسیتی و کریم لاخانی درباره نوعی از هوش مصنوعی ضعیف‌ شده نوشته‌اند. این همان چیزی است که آن‌ها یک سیستم کامپیوتری می‌نامند که می‌تواند به جای کارکنان تصمیم بگیرد و وضایفی که تا پیش از این توسط افراد انجام می‌شده است را انجام دهند. در حال حاضر هوش مصنوعی ضعیف، شرکت‌ها را قادر می‌سازد تا در مقیاس عظیم هزینه‌های خود را کاهش دهند.
 

 
نویسندگان این کتاب می‌گویند؛ برای به کارگیری هوش مصنوعی در مرکز کسب‌وکاری نیاز به ایجاد یک کارخانه هوش مصنوعی دارید که شامل چهار بخش است؛ خط لوله داده، الگوریتم‌هایی برای خرد کردن داده‌ها، یک سکوی آزمایشی برای آزمایش الگوریتم‌ها و زیرساخت‌های فناوری برای اتصال داده‌ها و الگوریتم‌ها به کاربران داخلی و خارجی. از آنجایی که هوش مصنوعی و داده‌های بزرگ برای موفقیت کسب و کار بسیار مورد توجه قرار گرفته است، خواندن این کتاب ضروری است.
 
زنان نامرئی
داده‌ها به منزله سوخت هوش مصنوعی است. کارولین پرز در کتاب «زنان نامرئی» نشان می‌دهد که اگر نحوه تحلیل و جمع‌آوری داده‌ها مغرضانه باشد، عواقب ناشی از آن حتی می‌تواند کشنده باشد. وی در این اثر می‌نویسد که اپل چگونه هوش مصنوعی خود را راه‌اندازی کرد. این اثر اطلاعات عمومی زیادی را درباره مردان برجسته می‌کند. پرز می‌نویسد، با توجه به تسلط مردان به ویژه درمورد فناوری‌ها ممکن است اهداف زنان به خطر بیفتد.
 

 
فناوری یا انقراض
همواره کاربرد استارتاپ‌ها روشی محبوب برای به دست آوردن استعداد‌ها یا فناوری‌های جدید هستند. اگر چه بسیاری از آن‌ها در ابتدای امر مفید به نظر می‌رسند اما وقتی با چیزی ادغام می‌شوند ارزش خود را از دست می‌دهند. پاول کواترشاساس  در این کتاب می‌گوید؛ فناوری برای کسب‌ و کار سنتی یا ویروس است یا ویتامین. این کتاب به تشریح دوازده گام می‌پردازد که شرکت‌های سنتی می‌توانند از آن‌‌ها برای دستیابی چگونگی جستجوی استارتاپ‌هایی که شرایط لازم را برای کاربرد دارند، استفاده کنند. همچینن چگونگی تعامل با آن‌ها‌، عقد قرار داد و سپس بهره‌گیری از آن‌ها در تجارت بزرگ‌تر  از دیگر موضوعاتی است که نویسنده در این اثر به آن پرداخته است.
 
نو آوری‌های جدید
الکساندر لازارو در کتاب «نوآوری‌های جدید» درباره شرکت‌هایی می‌نویسد که زندگیشان را با آنچه که او مرز می‌نامد آغاز کرده‌اند؛ یعنی بازارهایی مبتنی بر ثبات اقتصادی و اکوسیستم‌ها حمایتی. این موضوعات نه تنها برای بازارهای نوظهور بلکه برای مناطقی که در بازارهای اقتصادی توسعه‌یافته مانند ایالات متحده قرار دارند هم صدق می‌کند. این کتاب برای سرمایه‌گذاران، که می‌خواهند به دنبال موفقیتی فراتر از مدل Silicon Valley و شرکت‌های سنتی علاقمند به کسب و کار نوپا باشند مفید است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها