یکشنبه ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۸:۰۸
کمک یک میلیون پوندی جی‌کی‌ رولینگ به خیریه‌های بریتانیا

این مبلغ برای کمک به افراد بی‌خانمان و افراد آسیب‌دیده از خشونت خانگی میان دو خیریه بزرگ بریتانیا تقسیم خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) به نقل از گاردین - جی‌کی رولینگ برای کمک به بی‌خانمان‌ها و افراد آسیب‌دیده از خشونت‌های خانگی در دوران همه‌گیری ویروس کرونا، یک میلیون پوند کمک مالی می‌کند.
 
نویسنده داستان‌های هری پاتر گفت این مبلغ میان خیریه‌های «بحران» و «پناهگاه» تقسیم خواهد شد تا به کسانی که بیشترین آسیب‌ها را از شیوع این همه‌گیری و قرنطینه دیده‌اند کمک کند.
 
او روز شنبه در توییتی با اعلام این موضوع نوشت: «امروز بیست‌ودومین سالگرد نبرد هاگوارتز است، اما می‌خواهم صادق باشم و بگویم امروز صحبت کردن درباره مرگ شخصیت‌های داستانی بی‌جا و نامناسب است. بسیاری در دنیای واقعی در حال از دست دادن عزیزان خود هستند. بنابراین در سالگرد پیروزی جادوگر بزرگ به آنهایی فکر می‌کنم که آن بیرون در حال انجام کارهای خود و محافظت از ما هستند. سه نفر از اعضای نزدیک خانواده من هم در میان این کارکنان هستند و من میان غرور و نگرانی گیر افتاده‌ام.»
 
او در ادامه نوشت: «مثل همیشه در این نوع از بحران‌ها، فقیرترین‌ها و آسیب‌پذیرترین‌ها بیشتر از همه ضربه می‌خورند، بنابراین به افتخار نبرد هاگوارتز مبلغ یک میلیون پوند کمک مالی می‌کنم که نیمی از آن به خیریه «بحران» که در حال کمک به بی‌خانمان‌ها در دوران همه‌گیری هستند و نیمی از آن به خیریه «پناهگاه»‌ اهدا خواهد شد، چون می‌دانیم که متاسفانه خشونت خانگی در دوران قرنطینه بسیار افزایش یافته است.»
 
این خیریه‌ها از رولینگ به خاطر این حمایت مالی تقدیر کردند، خیریه بحران گفت این پول را به خط مقدم کمک‌های خود می‌فرستد و خیریه پناهگاه اعلام کرد که این مبلغ از خدمات ارائه‌شده آنها که در هفته‌های اخیر با افزایش تقاضا روبه‌رو شده‌اند پشتیبانی خواهد کرد.
 
جان اسپارکز، مدیر اجرایی خیریه بحران گفت: «ما از حمایت خانم رولینگ بسیار خوشحالیم و به خاطر این کمک سخاوتمندانه بسیار از او تشکر می‌کنیم. افراد بی‌خانمان در دوارن شیوع کرونا بسیار آسیب دیده‌اند. مبلغ اهدا شده توسط جی‌کی رولینگ به خط مقدم مبارزه با همه‌گیری اختصاص خواهد یافت و به ما کمک خواهد کرد که به حمایت از افراد بی‌خانمان سرتاسر بریتانیا در این دوران بسیار سخت ادامه دهیم. ما با کمک یکدیگر می‌توانیم از افراد بیشتری حمایت کنیم.»
 
خیریه پناهگاه نیز توییت کرد: «این خبر فوق‌العاده‌ای است و در شرایطی به داد ما رسیده که شاهد افزایش ۵۰ درصدی تماس‌ها در دوران همه‌گیری و قرنطینه خانگی هستیم. با تشکر فراوان از جی‌کی رولینگ –حمایت شما خدمات ویژه ما را مستحکم‌تر ساخته و به ما کمک می‌کند که به زنان بیشتری که مورد خشونت قرار گرفته و به ما نیاز دارند رسیدگی کنیم.»
 
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها