یکشنبه ۱۶ مهر ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۰
ارنست همینگوی از شهرت متنفر بود

نامه‌های جدیدی از ارنست همینگوی، نویسنده آمریکایی نشان می‌دهد او علاقه‌ای به شهرت نداشت و ترجیح می‌داد اتفاقات زندگی خصوصی خود را مخفی نگه‌دارد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) به نقل از گاردین، نامه‌های منتشرنشده ارنست همینگوی، نویسنده شهیر آمریکایی نشان می‌دهد او از ارائه اتفاقات زندگی شخصی خود به عموم جامعه هراس داشت و همیشه از خویشاوندان خود تقاضا می‌کرد اطلاعاتی از زندگی خصوصی‌اش برای دیگران فاش نکنند.
 
انتشارات کمبریج قرار است 17 جلد از نامه‌های این نویسنده آمریکایی را منتشر کند. در بخشی از جلد چهارم این مجموعه آمده است: «اگر قرار است بنویسم باید زندگی‌ام را دور از چشم دیگران نگه‌دارم.»وی حتی در نامه‌ای دیگر از ناشر خود تقاضا کرده نامی از او روی کتاب ننویسد تا عناصر داستانی کتاب بررسی شوند و نام او سبب نشود تحلیل‌های کتاب تحت تأثیر زندگی‌نامه و رفتارهای شخصی‌اش قرار گیرند.
 
 او پس از انتشار شاهکار خود به نام «خورشید همچنان می‌دمد» که به موضوع تأثیر جنگ جهانی بر روی انسان می‌پردازد، از آورده شدن تجربیات شخصی‌اش در پشت جلد، بسیار عصبانی می‌شود. همینگوی در نامه‌ای به ویراستار خود می‌نویسد که پشت جلد کتاب را تغییر دهد، او می‌گوید: «هر گونه ارجاع به تجربه شخصی من در جنگ و حتی اتفاقات زندگی شخصی‌ام از جمله ازدواجم، از نظر من قابل‌قبول نیست و اگر چنین اتفاقی رخ دهد دیگر هیچ‌وقت دست به قلم نمی‌برم.»
 
در نامه‌ای دیگر نیز خطاب به مادرش می‌نویسد: «اگر کسی از تو برای مصاحبه درباره من درخواستی کرد به او بگو پسرم دوست ندارد درباره زندگی خصوصی‌اش صحبت کند و تو به همین دلیل قول داده‌ای به هیچ سؤالی درباره من پاسخ ندهی.»
 
همینگوی در حالی این نامه‌ها را نوشته که کتاب «وداع با اسلحه» در آستانه ورود به بازار کتاب بوده است. «وداع با اسلحه» یکی از پرفروش‌ترین آثار این نویسنده آمریکایی است و برای او شهرتی جهانی به ارمغان آورد.
 
ساندرا اسپانیر، ویراستار مجموعه نامه‌های ارنست همینگوی می‌گوید: «بسیار جالب است که ما با دو چهره مواجه هستیم. از طرفی برای او استقبال مردم از آثارش اهمیت زیادی داشت و مدام از ناشران درباره آمار فروش آثارش سؤال می‌کرد و عاشق نقدهای مثبت درباره آثارش بود. از طرفی دیگر دوست داشت مشهور نباشد و زندگی شخصی‌اش را در معرض عموم قرار ندهد. احساس می‌کنم پس از جدایی از همسر اولش، هادلی و ازدواج دوم‌اش با پائولین کمی حساس شده بود. او از اینکه ناشران درباره حضور او در جنگ اغراق می‌کردند ناراحت می‌شد و معتقد بود فقط یک راننده آمبولانس ساده در هلال احمر آمریکا بود.»
 
ارنست همینگوی نویسنده آمریکایی قرن بیستم و خالق آثار مهمی چون «پیرمرد و دریا»، «وداع با اسلحه»، و «زنگ‌های برای که به صدا درمی‌آیند» است. همه این آثار به زبان فارسی نیز ترجمه شده است. اهمیت او در دنیای ادبیات چنان است که حتی جایزه‌ای به نام او و تحت عنوان «جایزه قلم همینگوی» ایجاد شد و سالانه به نویسندگان کتاب‌اولی اهدا می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها