شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۴
انتشار رمانی جدید از میترا زارع

کتاب «مردی با دکمه سردست‌های سواروفسکی» نوشته میترا زارع از سوی انتشارات سی‌دا راهی بازار نشر شد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، میترا زارع، نخستین کتاب خود را در سال ۱۳۹۴ چاپ کرد و این آغازی برای ورود او به عرصه نویسندگی شد.

این داستان تجلی روح زندگی است که با سفر درونی آغاز و شخصیت‌ها با بازنگری خود و چاشنی ایمان، شجاعت و عشق از دیروزی ملالت‌آور آزاد به فردای سرشار از آرامش و امید هدایت می‌شوند.

داستان «مردی با دکمه سردست‌های سواروفسکی» در ژانر اجتماعی، داستان مردی است که مانند بیشتر انسان‌ها در حال گذر از زمان است که حادثه‌ای او را متوقف می‌کند و در مسیری دیگر پرتاب می‌شود. عشق تنها عامل بزرگ‌ترین دگرگونی‌ها، چاشنی اصلی این تغییرات بزرگ و سفر درونی «آریا» می‌شود. او ابتدا از خود سفر می‌کند و سپس با عبور از مرزهای کشورهای مختلف در نقش یک امدادگر در هلال احمر و سپس عضوی از صلیب سرخ جهانی، در خدمت مردم آسیب دیده ظاهر می‌شود.

در این داستان «رُز» عامل اصلی و بنیادین تغییرات آریا است. رُز که پس از حادثه‌ای در کودکی به فرزند خواندگی پذیرفته می‌شود، حین ماموریتی در حادثه‌ بمباران کاروان‌ صلیب سرخ، دوباره با آریا روبه‌رو می‌شود و ماجراهای جدیدی آغاز می‌شود. 

در پاراگرافی از کتاب می‌خوانید: 
«بی وقفه حرف می‌زدم، می‌ترسیدم که دیگر نتوانم آن حرف‌ها را بزنم و او برود. می‌خواستم او بداند حتا اگر می‌خواست، برود! آدم همیشه حرفش نمی‌آید و بی باک نیست. نمی‌خواستم حرف‌هایم زیر آواری دفن شود. در طول این مدت دیدم، چه خانه‌هایی بدون آنکه در آنها زندگی شود، دفن شده بودند و آدم‌هایی که حرف‌هایشان را دست نخورده با خود برده بودند. کشوهای لباس پوشیده‌نشده و ظروف توی گنجه‌ها، که هیچ‌گاه در آن‌ها غذایی خورده نشده بود. زندگی را باید سرکشید و زندگی کرد؛ شاید فردایی برای آن‌ها نیابی. شاید سیل بیاید و همه را با خود ببرد و دریغ از "دوستت دارم‌"ها! در زمان خدمت از مردمی‌ که ناگهان زندگی را باخته بودند، خیلی چیزها یاد گرفته بودم. همان‌هایی که تا روز قبل بر سر کوچک‌ترین چیزها بر سر هم فریاد می‌زدند، حال به دنبال یک‌ دقیقه زندگی همدیگر از بین نفس‌هایی که به سختی بالا می‌آمد، می‌گشتند!»

کتاب «مردی با دکمه سردست‌های سواروفسکی» نوشته میترا زارع در ۱۸۳ صفحه و به قیمت ۴۰۰۰۰ تومان از سوی انتشارات سی‌دا منتشر شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها