یکشنبه ۱ تیر ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۹
انتشار نخستین مجموعه شعر کوتاه نازیلا نوبهاری

نازیلا نوبهاری به تازگی دست به انتشار مجموعه شعری به نام «تنهایی آه» زده است.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، مجموعه شعر «تنهایی آه»، اثر نازیلا نوبهاری طی روزهای گذشته از سوی انتشارات آثار برتر راهی بازار نشر شده است.

نوبهاری در کتاب تازه منتشر شده‌اش گلچینی از شعرهای کوتاهش را در یک مجموعه گردآوری کرده است. شعرهای کوتاه با درون‌مایه احساسی و اجتماعی است که نشان دهنده نگاه شاعر به مسائل پیرامون اوست. زن، رنج، جامعه، روابط انسانی و البته عشق از نکات مورد توجه شاعر در این کتاب است.

دغدغه نوبهاری برای انتقال مفاهیم با کم‌ترین کلمات و بیش‌ترین تاثیرگذاری در ابیات کتاب مشهود است. «تنهاییِ آه» شامل ۱۳۳ قطعه شعر کوتاه با توصیفاتی لطیف، بدیع و شاعرانه است که بین سال‌های ۹۵ تا ۹۸ نوشته شده است.

در ابتدای این مجموعه مقدمه‌ای به قلم کامران شرفشاهی آمده که در آن درباره شعر کوتاه توضیحاتی داده است.

این کتاب نخستین مجموعه شعر کوتاه نازیلا نوبهاری است که پیش از این سه مجموعه شعر با عناوین «رها بخواه مرا چون باد»، «سکوت شب‌بوها» و «رویای پیچک‌ها» را در کارنامه شاعری خود ثبت کرده است. شعرهای کوتاه مجموعه «تنهایی آه» گزیده‌ای از شعرهای نوبهاری با مضامین عاطفی و اجتماعی‌ست که در پیرامون همه ما موج می‌زند.
 
در چند شعر کوتاه این کتاب می‌خوانیم:
«قدم می‌زنم
میان بعدازظهری
پاییزی
و شبیه تو می‌شود
هر عابری خسته‌ای
که در شهر پرسه می‌زند!»
 
«کاش کنارم بودی
تا در یک تله‌تئاتر
دو نفره
جهان تنهایی‌مان را
به صحنه می‌بردیم!»
 
«ماتیک سرخی
روی فیلتر سیگار
تنها
سوغاتی من بود
از شلوغی تهران!»

نازیلا نوبهاری از سال ۱۳۸۳ فعالیت ادبی خود در حوزه رمان، شعر و نوشتن کتاب برای کودکان را آغاز کرد. نوشته‌های او رئال و برگرفته از شخصیت‌های واقعی است. توجه او به مسائل تبعیض جنسیتی، حقوق زنان و مشکلات اجتماعی و طبقاتی در بیشتر آثارش قابل رویت است.
 
مجموعه شعر «تنهایی آه»، اثر نازیلا نوبهاری در 148 صفحه، شمارگان 1000 نسخه به‌بهای 23 هزار تومان از سوی انتشارات آثار برتر راهی بازار نشر شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها