یکشنبه ۱۹ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۲
شخصی‌ترین کتاب ویل دورانت

در این کتاب، گفته‌های ویل دورانت از هر زمان دیگری خردمندانه‌تر و گویاتر است.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) «برگ‌ریزان» آخرین کتاب ویل دورانت و نیز شخصی‌ترین کتاب اوست. او پس از خلق آثاری در زمینه‌های فلسفه و تاریخ و درآمیختن هر دوی این موضوعات در برخی کتب دیگر، بر آن شد تا تجربه‌ها و اندیشه‌های انباشته در سال‌های پایانی عمرش را در قالب این کتاب عرضه کند.

دورانت برگ‌ریزان را در شرایطی نوشت که ایالات متحده و غرب، جنگ‌های جهانی قرن ۲۰، رکود بزرگ اقتصادی دهه ۱۹۳۰، ظهور کمونیسم، سلطه سرمایه‌داری و زوال باورهای دینی و فروریزی یکسری ارزش‌های اجتماعی را تجربه کرده بود.

آنچه او در این کتاب درباره دین و اخلاق به نگارش درآورده، زاییده چنین شرایطی است و به‌طور کلی به چالش‌های انسان مدرن غربی نظر داشته است.
برگ‌ریزان از این جهت شخصی‌ترین کتاب دورانت است که در آن نظرات خود (نه نظرات دیگران مثل دولتمردان و فیلسوفان برجسته) را درباره مسائل اساسی زندگی، سیاست،‌ دین و جامعه بیان می‌کند.
در این کتاب، گفته‌های ویل دورانت از هر زمان دیگری خردمندانه‌تر و گویاتر است؛ خواندنش لذت‌بخش است و برخلاف بسیاری از فیلسوفان که مبهم‌گویی را خودش دارند، دانش و توصیه‌های دورانت نه‌تنها کاربردی بلکه برای مردمان عادی قابل درک‌اند.

«برگ ریزان» نوشته ویل دورانت با ترجمه پویان رجایی در کتاب پارسه منتشر شده است.
 

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها