شنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۵
وقتی مرگ سایه انداخته است

همزمان با روزهایی که نوجوانان اغلب در قرنطینه به سر می‌برند، رمان «تب 1793» پیشنهاد قابل تاملی است که به تازگی نشر کتاب چ آن را منتشر کرده است.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) با خواندن تب زرد با آدم‌هایی همذات پنداری خواهید کرد که در قرن هیجدهم به ناگهان با بیماری ناشناخته‌یی روبه رو شده‌اند و چشم انتظار فرارسیدن فصل سرما بوده‌اند. آن‌ها نمی‌دانسته‌اندکه پشه‌ها عامل اصلی انتقال بیماری‌اند و از خانه و زندگی و شهر خود گریخته‌اند. در این میان حتی رئیس جمهوری امریکا نیز دچار این وحشت می‌شود. تب زرد به نوجوان‌ها یادآوری می‌کند که روزگاری دیگر نیز آدمیزاد با بیماری ناشناخته و مرموزی مواجه شده است.

تابستان 1793است و روزهای متی کوک به زندگی در کنار مادر بزرگ و پدر بزرگ، کار در قهوه خانه خانوادگی و رویای گسترش آن می‌گذرد. اما ناگهان خیابان‌های فیلادلفیا با پشه و شایعات تب زرد پر می‌شود. بیماری همه گیر می‌شود و زندگی و رویاهای متی را درگرگون می‌کند. متی فرصتی برای عزاداری با ناامید شدن ندارد. حالا رویاهایش رنگ تازه‌ای به خود گرفته است؛ مبارزه برای زنده ماندن و ساختن زندگی تازه.

تب زرد در سال 1793 در فیلادلفیا شیوع پیدا می‌کند. این بیماری توسط پناهندگان به صورت ناخواسته به جمعیت محلی پشه‌ها منتقل شده و سپس توسط آن‌ها در سطح شهر پخش می‌شود. لوری هالس اندرسون، در این داستان واقعیت‌های زندگی روزانه یک دختر 14 ساله را که در میان شیوع بیماری تب 1793 گرفتار شده است، روایت می‌کند.

خواننده جذب شخصیت‌های داستان می‌شود و به تصویری روشن و دقیق از دنیایی دیگر می‌رسد.

لوری هانس اندرسون برنده جایزه مارگارت ای.ادواردز است. او برای کودکان و نوجوانان می‌نویسد و طنز او در آثارش طرفداران زیادی دارد. نشر چشمه از این نویسنده پیش از این کتاب یه چیزی بگو را هم ترجمه و منتشر کرده است که مورد استقبال خوانندگان ایرانی قرار گرفته است.

همزمان با روزهایی که نوجوانان اغلب در قرنطینه به سر می‌برند، رمان «تب 1793» با ترجمه خوب محسن خادمی، پیشنهاد قابل تاملی است که به تازگی نشر کتاب چ آن را منتشر کرده است. 
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها