یکشنبه ۱۰ آذر ۱۳۹۸ - ۱۶:۱۰
نابغه‌ها عجیب و غریب نیستند

نشر پیدایش در سری کتاب‌های روان‌شناسی خود ترجمه «نبوغ» را منتشر کرد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) نشر پیدایش در سری کتاب‌های روان‌شناسی خود ترجمه  «با مشکل نابغه‌بودن چه باید بکنم؟» نوشته رابرت ای شولتز و جیمز ار. دلییِل، ترجمه حسین مسنن فارسی را راهی بازار نشر ایران کرد.

با خواندن کتاب «با مشکل نابغه‌بودن چه باید بکنم؟» از زندگی نابغه‌ها و چگونگی برخورد با آن‌ها اطلاع می‌یابد. نابغه‌ها بچه‌هایی هستند که احساس می‌کنند با بچه‌های دیگر دور و برشان فرق دارند اما این تفاوت چندان نیست که آن‌ها را عجیب و غریب نشان بدهد. نویسندگان کتاب با تحقیقاتی که انجام داده‌اند به این امر می‌رسند که چگونه افرادی هستند.

«با مشکل نابغه‌بودن چه باید بکنم؟» نوشته رابرت ای شولتز  ۲۰۰۶ منتشر شد. کتاب ۷ فصل اصلی دارد که عبارت‌اند از: «نابغه‌بودن: برای شما چه معنایی دارد؟»، «هماهنگ‌شدن با: دوستان و گروه همسالان»، «انتظارات: خیلی زیاد هستند؟»، «مدرسه: بعضی وقت‌ها عالی است. بعضی وقت‌ها...»، «خانه: زندگی با خانواده»، «اشتیاق: به چه چیزی علاقه دارید؟» و «چشم‌انداز آینده: نقشه‌ها و آرزوها».

در بخش پایانی این کتاب می‌خوانید: «این‌کتاب، گفتگویی بود میان شما و صدها بچه نابغه که در صفحات این‌کتاب در مورد محاسن و معایب نبوغ صحبت کردند. اگرچه صحبت ما تمام شد، امیدواریم که شما این‌بحث را ادامه دهید. وقتی احساس فشار، غیرطبیعی‌بودن، تنهایی یا استرس کردید، یا وقتی می‌خواهید علایق و آرزوهای خود را با دیگران در میان بگذارید، با یک نفر صحبت کنید. می‌توانید با والدین، معلم‌ها یا مشاوران مدرسه یا بقیه بچه‌ها صحبت کنید. بهتر است بزرگ‌ترها یا همسالان نابغه‌ای را پیدا کنید که با موقعیت‌هایی شبیه شما مواجه شده باشند، تا در مورد تجاربشان بحث کنید.

بعضی از مهم‌ترین چیزهایی که باید در مورد نابغه‌بودن به‌ خاطر داشت، اینها هستند: شما عجیب و غریب نیستید، تنها نیستید، شما هم می‌توانید خوش بگذرانید! یادتان باشد که پتانسیل شما، پتانسیل شماست؛ سعی کنید از طرف دیگران تحت فشار قرار نگیرید.»

«با مشکل نابغه‌بودن چه باید بکنم؟» نوشته رابرت ای شولتز با ۱۴۸ صفحه مصور، شمارگان هزار نسخه و قیمت ۳۱ هزار تومان منتشر شده است.

 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها