سه‌شنبه ۲ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۴
اجازه دهیم کودکان با آزمون و خطا دنیای اطرافشان را بشناسند

کودکان در مجموعه سه جلدی «مگنولیا» نوشته الیزا پارسلی می‌آموزند که با آزمون و خطا دنیای اطرافشان را بشناسند.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) الیزا پارسلی در مجموعه سه جلدی «مگنولیا» که با ترجمه سارا قربانی از سوی واحد کودک و نوجوان انتشارات مبتکران (کتاب‌های میچکا) منتشر شده است، ماجراهای خنده‌دار کودکی را به تصویر می‌کشد که در راه شناخت دنیای اطراف خود به آزمون و خطا می‌پردازد و کارهای عجیب و خنده‌داری انجام می‌دهد که ممکن است دغدغه کودکان دیگر هم باشد. مگنولیا دختر کوچولویی است که دلش می‌خواهد کارهای شگفت‌انگیزی انجام بدهد و همه را غافلگیر کند.
 
اغلب کودکان دوست دارند کارهایی انجام دهند که دوست دارند اما برخی از این کارها واقعا غیرعادی است و انجام دادنشان موجب بروز دردسرهایی برای آن‌ها، والدینشان و دیگران می‌شود. پارسلی در این مجموعه در قالب داستانی ساده به والدین می‌آموزد بهتر است به‌جای اینکه به جای فرزندانشان تصمیم گیری کنند به آن‌ها اجازه دهند خودشان راه درست را پیدا کرده و سعی کنند در شرایط مختلف تصمیم‌های مناسب بگیرند.
 
مگنولیا در نخستین جلد این مجموعه با عنوان «بردن تمساح به مدرسه؟» می‌خواهد برای پروژه درس علوم تمساحی را به مدرسه ببرد و درباره او در کلاس برای دانش‌آموزان صحبت کند درحالی‌که این کار درستی نیست و بهتر است مانند سایر همکلاسی‌هایش چیزهای دیگری مانند لانه پرنده، یک تکه چوب یا چند سنگ درخشان را انتخاب می‌کرد و با این کار در مدرسه دچار دردسرهایی می‌شود.
 
موضوع جلد بعدی این مجموعه با عنوان «بردن پیانو به ساحل؟» این است که این بار مگنولیا می‌خواهد برای پیکنیک با خانواده‌اش به کنار دریا برود اما تصمصم می‌گیرد پیانوی بزرگی که دارد را نیز همراه خودش ببرد ولی دردسرهایی که این تصمیم اشتباه برایش ایجاد می‌کند، سبب می‌شود به اشتباهش پی ببرد.
 
رعایت قوانین و مقررات کتابخانه‌های عمومی از مسائل مهمی است که اغلب برای کودکان سخت و مشکل است. آن‌ها دوست دارند در کتابخانه کارهایی که دوست دارند انجام دهند و این موضوعی است که در کتاب «بردن سیرک به کتابخانه؟» بیان شده است. مگنولیا در این داستان در عین حالی‌که سعی می‌کند به قوانین کتابخانه احترام بگذارد، اما می‌خواهد کار مورد نظرش که اجرای سیرک است را هم انجام دهد چون فکر می‌کند می‌تواند به گونه‌ای این کار را انجام دهد که قوانین کتابخانه را برهم نزند اما در نهایت دردسرهایی را برای خودش و دیگران درست می‌کند.
 
واحد کودک و نوجوان انتشارات مبتکران (کتاب‌های میچکا) مجموعه سه جلدی «مگنولیا» را با شمارگان هزار نسخه و قیمت 140 هزار ریال برای هرجلد منتشر کرده است.
 
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها