سه‌شنبه ۳۱ شهریور ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۷
«همین» از عبدالرحیم سعیدی‌راد منتشر شد

مجموعه نثر ادبی عبدالرحیم سعیدی‌راد، شاعر با عنوان «همین» از سوی انتشارات هزاره ققنوس منتشر شد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) «همین» شامل 99 قطعه نثر ادبی است که به قلم عبدالرحیم سعیدی‌راد نوشته شده است. نثرهای این مجموعه به شکلی عاشقانه عارفانه‌اند و با زبانی ساده و بی‌پیرایه نوشته شده است. در یکی از این نثرها می‌خوانیم:
 
«سلامی ساده و صمیمی به تو و خبر خوش آمدنت و به روزی که وعده طلوعش را همه ستاره‌ها می‌دانند.
هنوز هم چشم‌های همیشه منتظرم در خیابان‌های سوخته آسمان به دنبال نشانه‌ای از تو می‌گردند.
نه پرنده‌ای آواز می‌خواند نه صدایی از فرشته‌ای به گوش می‌رسد. تنهاترین صدا طنین قلب من است که با هر ضربه‌ای که می‌نوازد عقربه‌های لعنتی را به جلو می‌فرستند.
لحظه‌های بی تو بودن چه‌قدر کُند می‌گذرند!
امشب به قدر تمام ثانیه‌های له شده دلتنگت هستم. از تو هیچ نمی‌خواهم فقط برای این پرنده بی‌زبان انتظار کمی مهربانی بریز! همین!...»
 
در بخشی از مقدمه این کتاب می‌خوانیم: «در سال‌های بعد از انقلاب یکی از قالب‌های ادبی که کمتر به آن پرداخته شده و البته هنوز هم به جایگاه خود حتی نزدیک هم نشده است قالب «نثر ادبی» است. تلاش های پراکنده‌ای از جانب برخی شاعران صورت گرفته است مثل احمد آقای عزیزی که خداوند شفایش دهاد! یا نثر محمدرضا مهدیزاده، محمود اکرامی، محمدرضا سنگری، ابوالقاسم حسینجانی، سید مهدی شجاعی، ... و جمعی دیگر که این حقیر آثارشان را در سال 86 جمع کردم و به چاپ رساندم و تعدادی از آن‌ها (که تا هنوز شرمنده نویسنده‌های آن‌ها هستم) در صف چاپ مانده‌اند؛ که همه این کوشش‌های ادبی قابل تقدیرند.»
 
از عبدالرحیم سعیدی‌راد مجموعه شعر «ساعت به وقت دلتنگی» در سال 1386 از سوی نشر تکا منتشر شد.

«خورشید در مشت» که مجموعه شعر او درباره بیداری اسلامی و مقاومت بین‌الملل است نیز از سوی انتشارات پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه به چاپ رسیده است.     

کتاب «همین» در شمارگان هزار و 100 نسخه به قیمت 9 هزار و 200 تومان به تازگی از سوی انتشارات هزاره ققنوس منتشر شده است.

برای کسب اطلاعات بیشتر به لینک زیر مراجعه کنید:

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها