شنبه ۲۷ دی ۱۳۹۳ - ۱۳:۳۴
کتاب افعی دریایی از مجموعه «خانه درختی سحرآمیز» در کتابفروشی‌ها

کتاب «تابستان افعی دریایی» نوشته مری پوپ آزبرن با تصویرگری سل مردکا با ترجمه هوری عدل سومین کتاب از گروه کتاب‌های «ماموریت‌های مرلین» و سی و یکمین عنوان از سری جدید مجموعه «خانه درختی سحرآمیز» است.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)  خانه درختی سحرآمیز مجموعه‌ای علمی – تخیلی  است که کودکان و نوجوانان را با تاریخ جغرافیا، فرهنگ، آداب و رسوم ملل مختلف آشنا می‌کند. این مجموعه با دایناسورها قبل از تاریکی شروع شده و تا کنون 50 جلد آن به بیش از 20 زبان ترجمه و در شمارگان میلیونی به فروش رسیده است.
 
نشر نخستین برای اولین بار در ایران 28 جلد از سری اول این مجموعه را با عنوان «ماموریت‌های مورگن، کتابدار آرتور» با ترجمه هوری عدل طباطبایی منتشر کرده است.
 
در کتاب‌های «ماموریت‌های مرلین» مرلین ساحر، جک و آنی را همراه با خانه درختی به سرزمین‌های اسطوره‌ای و افسانه‌ای می‌فرستد. در اولین کتاب ماموریت مرلین «سفر به سرزمین جادویی آرتورشاه» جک و آنی برای پیدا کردن پاتیل آب خاطره‌ها به دنیای سحر و جادو سفر کردند و در دومین کتاب ماموریت مرلین «قصر تسخیر شده در شب هالواین» آنها همراه دوستشان تدی به قصر اسرارآمیزی سفر کردند و با یافتن الماس سرنوشت، آینده کملوت را نجات دادند و حالا هشت ماه بعد در این کتاب در اولین روز تابستان جک و آنی در سرزمین خیالی به ساحل دریایی دور افتاده می‌روند...
 
کتاب «تابستان افعی دریایی» دارای 12 فصل به هم پیوسته است. برخی از این فصل‌ها عبارتند از: اولین روز تابستان، شوالیه آب، غار ملکه عنکبوت، خلیج ساحل طوفانی، شنل روح پیر خاکستری، شمشیر نورانی و جزیره اوالن.
 
 در بخشی از این کتاب می‌خوانیم: «جک و آنی تارهای چسبناک را محکم گرفتند و از نردبان ملکه عنکبوت بالا رفتند. نردبان تاب می‌خورد و تارها کش می‌آمدند اما به اندازه کافی محکم بودند تا وزن بچه‌ها را تحمل کنند. چسبندگی تارها هم نمی‌گذاشت آنها سر بخورند. بچه‌ها از نردبان بالا رفتند تا به نزدیکی شکاف سقف رسیدند. جک چشم از ملکه عنکبوت برنمی‌داشت. ملکه هم با دقت آنها را نگاه می‌کرد...»
 
انتشارت نخستین، کتاب «تابستان افعی دریایی» را در قالب 96 صفه با شمارگان هزار و 100 نسخه و قیمت 40 هزار ریال منتشر کرده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها