سه‌شنبه ۳۰ دی ۱۳۹۳ - ۱۵:۳۸
راه‌حل یکپارچه برای مدیریت منابع کتابخانه چیست؟

کتاب «نرم‌افزار یکپارچه مدیریت کتابخانه و کتابخانه دیجیتال نیکا: بینشی عمیق، تصمیمی دقیق» ضمن عرضه شیوه مدیریت یکپارچه کتابخانه، راه‌حل یکپارچه برای مدیریت منابع کتابخانه ارائه می‌کند.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) نخستین چاپ کتاب «نرم‌افزار یکپارچه مدیریت کتابخانه و کتابخانه دیجیتال نیکا: بینشی عمیق، تصمیمی دقیق» به همت محمد باقری‌مهابادی و مژگان کارخانچی از سوی انتشارات سبزان منتشر شد.
 
محمد باقری‌مهابادی در این باره اظهار کرد: این اثر ضمن معرفی استانداردهای نرم‌افزار یکپارچه مدیریت کتابخانه، ابتدا استانداردهای حوزه کتابخانه‌ای را بررسی و سپس شیوه مدیریت یکپارچه کتابخانه را بیان می‌کند.
 
وی با اشاره به اینکه مخاطبان با مطالعه این کتاب، با راه‌حل یکپارچه برای مدیریت منابع کتابخانه آشنا می‌شوند ادامه داد: استانداردهای حوزه مدیریت اطلاعات کتابخانه‌، شیوه مدیریت کتابخانه دیجیتال، چگونگی به خدمت گرفتن فناوری RSID در کتابخانه‌ها و مفهوم نظام هوشمندسازی مدیریت شلف کتابخانه‌ها از دیگر مباحثی‌اند که در این اثر در قالب 10 فصل ارائه شده‌اند.
 
باقری‌مهابادی کتابداران کتابخانه‌ها و دانشجویان رشته کتابداری و اطلاع‌رسانی را مخاطبان اصلی کتاب «نرم‌افزار یکپارچه مدیریت کتابخانه و کتابخانه دیجیتال نیکا: بینشی عمیق، تصمیمی دقیق» عنوان کرد و گفت: این اثر موضوع‌های چون «کتابخانه‌ها ـ خودکاری»، «نظام‌های جامع کتابخانه (سیستم‌های کامپیوتری)» و «کتابخانه‌های الکترونیکی ـ ایران» را دربردارد.
 
محمد باقری‌مهابادی کتابی با موضوع ذخیره و بازیابی اطلاعات کتابخانه‌ها را در دست تألیف دارد که به گفته وی، نگارش این اثر تا پایان سال جاری به پایان خواهد رسید.
 
نخستین چاپ کتاب «نرم‌افزار یکپارچه مدیریت کتابخانه و کتابخانه دیجیتال نیکا: بینشی عمیق، تصمیمی دقیق» به همت محمد باقری‌مهابادی و مژگان کارخانچی با شمارگان 1500 نسخه، در 64 صفحه به بهای 70 هزار ریال از سوی انتشارات سبزان راهی بازار نشر شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط