پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۸:۲۲
«دنیای کسی را عوض کرده‌ای؟» خانواده و مدرسه را پیوند می‌دهد

آذربایجان‌غربی- مدیر کل کتابخانه‌های عمومی استان آذربایجان‌غربی گفت: کتاب «دنیای کسی را عوض کرده‌ای؟» خانواده و مدرسه را پیوند می‌دهد و اگر این پیوند مستحکم باشد بسیاری از مشکلات جامعه امروزی حل خواهد شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در ارومیه، خدیجه معصومی، ظهر پنج‌شنبه، در آئین رونمایی از کتاب «دنیای کسی را عوض کرده‌ای؟» که به‌مناسبت هفته معلم در کتابخانه مرکزی ارومیه برگزار شد، گفت: استاد اصغرزاده از سال ۱۳۷۰ در کنار شغل معلمی، نویسندگی را مشق زندگی خود قرار داده و تا کنون حدود ۲۰ عنوان کتاب در حوزه های تعلیم و تربیت، دفاع مقدس، ادبیات و.. دارند که هر کدام وزن و ارزشی ویژه دارد.

وی ادامه داد: امروز توفیق رونمایی از جدیدترین اثر اصغرزاده، معلم پیشکسوت استان، به نام «دنیای کسی را عوض کرده‌ای؟» نصیب این اداره کل شده است که این اثر گفتار نوشته‌هایی با محوریت آموزش خانواده و دستنامه‌ای برای معلمین، مدرسین و اولیاء محسوب شده که با قلم نافذ، اثرگذار نویسنده نگاشته شده است.

معصومی تصریح کرد: این کتاب، خانواده و مدرسه را پیوند می‌دهد و اگر این پیوند مستحکم باشد بسیاری از مشکلات جامعه امروزی حل خواهد شد.

معصومی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری (مدظله العالی) در خصوص نقش معلمین در تربیت نسل جدید و اعلام آمادگی کتابخانه‌های عمومی با معلمین، گفت: نقش معلمین در تربیت نسل جدید بیشتر از خانواده است و امیدوارم معلمین به مقوله ترویج کتابخوانی توجه ویژه داشته باشند تا با پرورش نسل کتابخوان، آگاه، مسئولیت پذیر، بستر پیشرفت جامعه را فراهم کنیم.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی، سخنان خود را با شعری از «شهریار» در وصف مقام معلم پایان داد.

«دنیای کسی را عوض کرده‌ای؟» خانواده و مدرسه را پیوند می‌دهد

بهرنگ منتخبی، کارشناس برنامه، نویسنده و مدرس ادبیات نیز در این آئین توضیحاتی پیرامون اثر ارائه داد و گفت: استاد اصغرزاده یکی از شاخص‌ترین نویسندگان حوزه ادبیات و انقلاب اسلامی و از مدرسین آموزش خانواده است که در این کتاب با بیانی ساده تجربه‌های خود در مسائل مختلف را با تأثر از آموزه‌های دینی و قرآنی به دیگران انتقال می‌دهد.

وی تصریح کرد: در واقع این اثر، یک اقدام پژوهشی هماهنگ با سند تحول بنیادین آموزش و پرورش قلمداد می‌شود که در آن نویسنده به دنبال شناخت، ارزیابی و یافتن راه حل برای مشکلات است؛ راهکارهای ارائه شده قابل اجرا و تعمیم پذیر بوده و قابل استفاده برای عموم است.

توحید اصغرزاده، معلم و نویسنده نیز با اشاره به اهداف تألیف اثر اظهار کرد: این اثر نوعی تجربه نگاری و حاصل تجارب کاری من در دوره‌های خانواده، مدرسه، صدا و سیما و …است.

وی افزود: مدرسه، بانک خاطرات تربیتی است و این تجارت و خاطرات باید برای استفاده نسل‌های بعدی ماندگار شود خاطره‌گویی حاضرین، پخش کلیپ‌های معرفی نویسنده، شعرخوانی، بحث و گفتگو پیرامون کتاب و یادمان‌نویسی از دیگر بخش‌های این آئین بود و با تقدیر از نویسنده پایان یافت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها