پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۸:۵۷
معلمان کتابخوان گیلان خواندن چه کتاب‌هایی را پیشنهاد دادند؟

گیلان - معلمان کتابخوان و مروج کتابخوانی استان گیلان امروز پنجشنبه گرد هم آمدند تا کتاب‌هایی را به همکاران خود برای خوانش دانش آموزان معرفی کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در رشت، محمد کسایی رودسری یکی از معلمان حاضر در این جلسه بود که خوانش کتاب «استاد عشق» را به دیگران توصیه کرد.

وی با توضیحاتی درباره این کتاب اظهار داشت: «استاد عشق» اثری است که «ایرج حسابی» فرزند پروفسور «سید محمود حسابی» آن را به رشته تحریر درآورده است و در آن نگاهی به زندگی و تلاش های پروفسور حسابی پدر علم فیزیک و مهندسی نوین ایران داشته است.

این اثر که در واقع خاطرات این شخصیت بزرگ ایرانی در عرصه علم و زندگی را در برمی گیرد به همت فرزند او گردآوری و تدوین شده است.

ریحانه شهنازی نیز از دبیران مروج کتابخوانی در رشت خوانش «رمان هستی» نوشته فرهاد حسن زاده از انتشارات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان را به حاضران و دانش آموزان توصیه کرد.

وی گفت: رمان هستی کتابی است درباره دختری ۱۲ ساله اهل آبادان که ارتباط خوبی با پدرش ندارد و در همان موقع جنگ شدت می گیرد و مجبور به مهاجرت می شود و آنجا اتفاقاتی می افتند....

همچنین خیزران رهبر معاون پرورشی منطقه کومله لنگرود یکی دیگر از فرهنگیان است که (چهره درخشان قمر بنی هاشم حضرت ابالفضل) را برای خواندن بویژه به دانش آموزان پیشنهاد کرد.

خیزران ادامه داد: این کتاب که به کرامات آقا حضرت ابالفضل (ع) می پردازد توسط علی ربانی خلخالی از انتشارات مکتب الحسین شهر قم نوشته شده است.

گوهر قوامی از دیگر معلمان مروج کتابخوانی نیز کتاب تربیت کودک «اثر استاد حائری» را به دیگر حاضران معرفی کرد.

وی یکی از وظایف مهم اولیای مدرسه را تربیت کودکان دانست و گفت: این کتاب کمک می کند تا روش تربیتی درستی را برای فرزندان و دانش آموزان بکار بگیریم.

امید امجدیان نیز با اشاره به اقدامات برای ترویج فرهنگ کتابخوانی در مدارس برای ترویج بیشتر مطالعه کتاب پیشنهاداتی داد.

وی خوانش کتاب «جواهرات گمشده نابوتی» را به نوجوانان پیشنهاد داد.

امجدیان گفت: مؤلف این کتاب آر.ای. مونتگمری است که در این کتاب مصور که برای نوجوانان تهیه شده است، مخاطب به جای قهرمان داستان در نظر گرفته می‌شود و با انتخاب مسیرهای مختلف پایان متفاوتی را برای داستان رقم می‌زند.

وی افزود: این کتاب مسئولئیت پذیری را به نوجوانان آموزش می دهد.

بتول محمد نژاد دیگر معلم فعال در حوزه کتاب و کتابخوانی در یکی از روستاهای سیاهکل گیلان است که کتاب «چگونه با نوجوانان خود رفتار کنیم» با تالیف حسن فرهی و الهه دل‌آذر است.

وی ادامه داد: این کتاب رفتار صحیح با نوجوانان را خلاصه و مفید توضیح می دهد.

در پایان از ۱۲ آموزگار مروج کتاب و کتابخوانی و ۳ نفر از کتابداران و کارکنان کتابخانه‌های عمومی استان گیلان برگزیده دومین دوره جشنواره هدهد سفید تقدیر شد

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها