سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۳:۰۶
۲ پیشنهاد ناشر مشهدی برای خرید از نمایشگاه کتاب تهران

خراسان‌رضوی– مدیر نشر با سابقه «محقق» گفت: به دوستداران کتاب پیشنهاد می‌کنم کتاب «کتابفروشی‌های مشهد از عصر قاجار تا صبح انقلاب» و «صدسال تئاتر مشهد» را در نمایشگاه کتاب با تخفیف خریداری و مطالعه کنند.

مهدی زابلی‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در آستانه سی و پنجمین دور از نمایشگاه کتاب تهران گفت: به دوستداران کتاب پیشنهاد می‌کنم کتاب «کتابفروشی‌های مشهد از عصر قاجار تا صبح انقلاب» و «صد سال تئاتر مشهد» که به ترتیب به قلم سیدخلیل حسینی‌عطار و حمیدرضا سهیلی است را در نمایشگاه کتاب با تخفیف خریداری و مطالعه کنند.

وی افزود: این دو اثر ما را با نام محلات، رویدادها و بسیاری از افراد که نقش ارزنده‌ای در ارتقا سطح فرهنگی مشهد داشتند، آشنا می‌کند، همه می‌دانیم که بی اعتنایی به شناخت این افراد و اتفاقات بی‌حافظگی تاریخی را به دنبال دارد.

۲ پیشنهاد ناشر مشهدی برای خرید از نمایشگاه کتاب تهران

مدیرعامل سابق تعاونی ناشران نمایشگاه کتاب را در افزایش سرانه مطالعه بسیار موثر دانست و بیام کرد: این رویداد اتفاق بسیار جالب و کارآمد است چراکه تمامی اهالی کتاب و فعالان و گردآوردندگان این حوزه را گرد هم می‌آورد که با تازه‌های کتاب آشنا شوند و با یکدیگر تبادل‌اندیشه داشته باشند.

وی افزود: این فضای دوستانه مردم و ناشران را با هم آشنا می‌کند و این امر می‌تواند به افزایش سرانه مطالعه کمک کند و تاثیرگذار باشد به خصوص که تمام پتانسیل نشر کشور در یک محل جمع می‌شود و کسانی که اهل مطالعه هستند می‌توانند به سهولت با این افراد ارتباط داشته باشند.

موسس نشر محقق گفت: در گذشته نمایشگاه کتاب تشکل‌های نشر را در این رویداد شرکت می‌داد و برگزاری نمایشگاه را بر عهده این تشکل‌ها و تعاونی‌های نشر می‌گذاشت لذا چون برگزارکنندگان خود ناشر بودند و می‌توانستند خیلی بهتر یکدیگر را درک کنند، باعث بهتر برگزار شدن نمایشگاه کتاب بود.

زابلی‌پور در خصوص سهم پدیدآورندگان بومی از نمایشگاه کتاب گفت: به نظرم این موضوع مهمی است چون با توجه به برگزاری سالانه نمایشگاه در پایتخت کشور، اگر امکاناتی برای اسکان همه مولفان و نویسنده‌ها در نظر بگیرند همه از نقاط مختلف کشور می‎توانند آثار خود را در این رویداد مهم معرفی کنند.

وی افزود: این گونه ناشران با آثار نویسندگان و مولفان آشنا شوند و از سویی مردم نیز از نزدیک با مولفان، نویسنده‌ها و ناشران دیدار می‌کنند و این باعث رونق بسیار در امر نوشتن وایجاد مطالعه بیشتر می‌شود.‌

شعار امسال نمایشگاه کارآمد است

مدیرعامل سابق تعاونی ناشران شعار امثال نمایشگاه کتاب که همان «بخوانیم و بسازیم» است را شعار بسیار جالبی دانست و تصریح کرد: ما باید بخوانیم و مطالعه‌کنیم و بعد از آن ساختن شروع می‌شود. وقتی خرد و تفکرمان زیاد شود می‌توانیم بهتر بسازیم و به نظر شعار بسیار کارآمدی انتخاب شده.

به گزارش ایبنا؛ سی‌وپنجمین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران از ۱۹ تا ۲۹ اردیبهشت (۱۴۰۳) در محل مصلی امام خمینی (ره) به صورت حضوری و مجازی برگزار می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط