چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۶
«برادرم موسی» خاطرات یک معلم شهید/ نامه‌هایی که در اسارت دست به دست می‌شد

احمد یوسف‌زاده، مولف و پژوهشگر درباره پژوهش‌های در دست تالیف از گردآوری و تحقیق درباره کتاب «برادرم موسی» معلم شهید کرمانی خبر داد.

احمد یوسف‌زاده، پژوهشگر و مولف کتاب «آن بیست و نفر» به خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) گفت: یکی از کتاب‌هایی که در حال پژوهش و گردآوری اسناد و مدارک آن هستم، خاطرات برادرم، موسی است معلم فرهیخته‌ای که در عملیات کربلای چهار شهید شد.

او افزود: برادرم در شهرستان کهنوج معلم بود. همچنین درسمت بخشدار در بخشی از کهنوج خدمت کرد و در کارنامه‌اش مسئولیت علوم تربیتی آموزش و پرورش کهنوج هم وجود داشت. در اصل او یک فعال فرهنگی بود.

این مولف و پژوهشگر عنوان کرد: نامه‌هایی که برادرم طی زمان اسارتم برایم می‌نوشت، از لحاظ احساسی و بار ادبی فوق‌العاده بود و قابل تامل، مهم‌تر از همه خیلی روحیه‌بخش بود. به طوری که نه تنها برای من، بلکه برای سایر اسرا هم همین‌طور بود. آن‌قدر نامه‌هایش تاثیرگذار بود که در آسایشگاه‌ها دست به دست می‌شد.

احمد یوسف‌زاده گفت: به هر حال او یک زندگی عارفانه و شاعرانه داشت؛ هم در پست‌های اجرایی که داشت هم در کسوت یک معلم. در عین حال وقتی درباره زندگی برادرم می‌نویسم قطعاً گریزی هم به دوران کودکی خودم خواهم داشت و خاطراتی که با او تجربه کردم و بخش دیگر خاطرات دوستانش. ضمن این‌که از برادرم دست‌نوشته‌هایی به جای مانده که در حال گردآوری آنها هستم تا در کتاب «برادرم موسی» جای دهم.

درباره شهید موسی یوسف‌زاده

شهید موسی یوسف‌زاده، دهم دی ۱۳۳۵، در روستای هورپا سفید از توابع شهرستان کهنوج چشم به جهان گشود. تا پایان مقطع کاردانی درس خواند. کارمند آموزش و پرورش بود، به‌عنوان بسیجی در جبهه حضور یافت. سوم‌دی ۱۳۶۵، در ام‌الرصاص بر اثر جراحات جنگی شهید شد. پیکر وی مدت‌ها در منطقه بر جا ماند و پس از تفحص سال ۱۳۷۶، در زادگاهش به خاک سپرده شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها