شنبه ۷ اسفند ۱۳۸۹ - ۱۶:۰۵
جایزه ادبي شهید غنی‌پور، پیشینه قابل دفاعی دارد

مجید ملامحمدی، نویسنده کودک‌ونوجوان گفت: جایزه ادبي شهید غنی‌پور، از پیشینه قابل دفاعی برخوردار است و در عرصه ادبیات داستانی، موثر واقع شده و همچنان باب خلاقیت‌های بیشتر آن باز است._

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا) مجید ملامحمدی، نویسنده کودک و نوجوان در گفت‌وگو با ستاد خبری دهمین دوره جایزه ادبی شهید غنی‌پور گفت: اين جايزه، یکی از معتبرترین جوایز ادبی در ایران است که جای خود را به خوبی در میان نویسندگان باز کرده است.

وی توجه به ادبیات آیینی کودک‌ونوجوان را از مشخصه‌های بارز جایزه ادبي شهید غنی‌پور برشمرد و افزود: داستان‌هایی که درون‌مايه دینی و مذهبی دارند، از اهمیت مضاعفی برخوردارند و توجه جشنواره‌های ادبی به این مساله و همچنين معرفی نمونه‌های برتر، مخاطبان را از سرگردانی نجات خواهد داد.

ملامحمدي خاطرنشان كرد: برخلاف دیدگاه برخی که مضامینی مانند جنگ را مناسب گروه‌هاي سنی کودکان ‌و ‌نوجوانان نمی‌دانند، بنده معتقدم که نویسندگان می‌توانند به این حوزه نيز وارد شوند. البته به طور طبیعی، حساسیت‌های موجود در گروه سني کودکان ایجاب می‌کند که نویسندگان با احتیاط بیشتری عمل کنند.

نویسنده رمان "رضا جان خوش آمدی" در ادامه تصریح کرد: جایزه ادبي شهید غنی‌پور، از پیشینه قابل دفاعی برخوردار است و در عرصه ادبیات داستانی، موثر واقع شده و همچنان باب خلاقیت‌های بیشتر آن باز است.

ملامحمدی در پایان خاطرنشان کرد: روند طبیعی جشنواره شهید غنی‌پور و همه جوایز مشابه، به صورتی است که آثار موجود را در مدتی محدود داوری می‌کنند، اما اگر این جایزه با همکاری متولیان و به خصوص ناشران، زمینه را برای انتشار مطلوب آثار برگزیده فراهم کند، حتما" موثرتر از پیش خواهند بود.
 
اختتامیه دهمين جشنواره شهيد حبيب غني‌پور ساعت 16 يكشنبه 15 اسفند در تالار مهر حوزه هنري برگزار مي‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها