یکشنبه ۲۸ شهریور ۱۳۸۹ - ۱۵:۲۰
قاصدك كتاب به پارك خشايار رسيد

سومين قاصدك كتاب تهران روز گذشته(شنبه) به پارك خشايار واقع در خيابان گاندي رسيد. در اين قاصدك، كتاب‌هاي عمومي شامل ادبيات، شعر، رايانه و … عرضه شده‌اند._

مدير مجتمع مطبوعات تخصصي ـ مجري طرح ـ در گفت‌وگو با خبرگزاري كتاب ايران (ايبنا)، اظهار داشت: با همكاري شهرداري منطقه سه تهران، هماهنگي‌هاي لازم براي جانمايي قاصدك كتاب در پارك خشايار انجام شد.

عيسي خندان افزود: با توجه به محدوديت ويترين‌هاي فروش كتاب در سطح شهر تهران، قاصدك‌ها زمينه دسترسي آسان‌تر به ويترين كتاب‌ها را فراهم مي‌كنند.

وي با بيان اين كه کتاب‌فروشی‌ها به دلیل ضعف در سیستم عرضه و نبود نظام جامع توزیع، توان ارايه خدمات مطلوب را ندارند، اظهار داشت: راه‌اندازی کتاب‌فروشی‌های سیار با توجه به هزینه‌هاي بالای تاسیس کتابفروشی ثابت و نیز در دسترس نبودن بسیاری از نقاط مختلف کشور به کتاب، طرحي كارا و مفيد است.

خندان تصريح كرد: در اين طرح، مکان‌هایی نظير مجاورت دانشگاه‌ها، مراکز علمی و پژوهشی، پارک‌ها و مراکز گردشگری، فرهنگسراها، مكان‌هاي همجوار همایش‌ها و نمایشگاه‌ها برای حضور قاصدک‌ها پیش‌بینی مي‌شوند.

قرار است در طرح قاصدك كتاب 735 کتاب‌فروشی سیار به نام «قاصدک کتاب» با حمایت دولت و شهرداری‌های سراسر کشور توسط مجتمع مطبوعات تخصصی کشور با فعالیت ناشران و کتاب‌فروشان در تمامی استان‌ها مستقر شوند تا بخشی از کاستی‌های سیستم پخش و عرضه کتاب از اين طريق جبران شود.

طرح قاصدك كتاب با همكاري وزارتخانه‌هاي فرهنگ و ارشاد اسلامي، كار و امور اجتماعي و همچنين وزارت كشور از سوي مجتمع مطبوعات تخصصي اجرايي شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط